اولین جلسه شورای اداری اداره کل بهزیستی استان سمنان در سال ۹۹

ایزدپور گفت : کرونا یک مسئله اجتماعی است و با نگاه به این که انسان یک موجود زیستی اجتماعی است در مواجه با هر موضوع و بحران باید قبل، حین و بعد از آن برنامه ی داشت و هر اقدامی بدون توجه به این ابعاد قرین به موفقیت نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان اولین جلسه شورای اداری اداره کل بهزیستی استان سمنان با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی برگزار شد .

این جلسه به ریاست علیرضا ایزدپور مدیرکل و به دبیری مجتبی گلینی و با حضور معاونین ، مسئولین ستادی و روسای شهرستان های تابعه در محل سالن همایشات شهید شاهورانی ستاد برگزار شد.

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای شورای اداری در سال گذشته بیان داشت: بروز شرایط بحرانی و کرونایی در جامعه یاد آور روزهای در کنار هم بودن است و در همه حال توفیق خدمتگزاری مایه مباهات است.

ایزدپور بیان داشت: در نگاه مددکاری و جامعه شناسی در عصر امروز و شرایط کنونی جامعه در مقابله با ویروس کووید ۱۹ آنچه که حائز اهمیت است اجرای فاصله گذاری به معنای فیزیکی است.     

مدیر کل در ادامه بیان داشت: عبور از شرایط بحرانی مستلزم همدلی خردجمعی است که اداره کل بهزیستی استان سمنان توانست  با تلاش همه ی اعضای شورای اداری و حفظ پاکی مراکز و حفاظت از مددجویان با رعایت نکات و دستورالعمل های بهداشتی در مقابل ویروس کرونا  برگی دیگر از افتخارات را نصیب خود کند و با نگاه  و توجه ویژه ریاست سازمان بهزیستی کشور تلاشها و فعالیتهای شبانه روزی مورد تقدیر واقع شود.

ایزدپور سپس گفت: بر همین اساس بهزیستی استان سمنان از کمترین فرصت در پشتیبانی و اطلاع رسانی خدمات شایسته به جامعه هدف خود استفاده می کند که یکی از این جلسات حضور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در شورای فرهنگ عمومی استان  بود که با نگاه مددکاری اجتماعی و روانشناسی، خدمات تخصصی بهزیستی در مقابله با ویروس کووید ۱۹ بیان شد.

به گفته ایزدپور کرونا یک مسئله اجتماعی است و با نگاه به این که انسان یک موجود زیستی اجتماعی است در مواجه با هر موضوع و بحران باید قبل، حین و بعد از آن برنامه ی داشت و  هر اقدامی  بدون توجه به این ابعاد قرین به موفقیت نخواهد بود.

ایزدپور اظهار داشت:توجه به ابعاد زندگی انسانی علی الخصوص در ایام  فراز و نشیب کرونایی  می تواند از بروز و شیوع  آسیبهای اجتماعی جلوگیری می کند و در شرایطی که مددجویان و جامعه هدف بهزیستی نیازمند خدمات ویژه تر و تخصصی تر هستند و یکی از رسالت های بهزیستی در حفظ سرمایه اجتماعی است.

وی در بخش دیگر از دستور کار شورای اداری  مبنی بر تاسیس مراکز مثبت زندگی آن را از دیگر امتیازات بهزیستی بر شمرد  و ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل ها و  قوانین و سلسله مراتب بر اطلاع رسانی به موقع  کامل و جامع  به همگان، رعایت نیازها و توجه به توزیع و پراکندگی جمعیت هدف در برخی مناطق استان اظهار داشت: نگاه مددکاران در این مراکز با هدف تسهیل و تسریع دسترسی جامعه هدف به این مراکز علاوه بر توجه به آمار مددجویان تحت پوشش باید به کیفیت خدمت رسانی نیز در  قالب برنامه های جامع  مانند توانمندی و ساماندهی جامعه هدف  بر روی بهره مندی از آموزشهای مهارتهای زندگی، پیشگیری از اعتیاد متمرکز شود.  

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در تاکید بر در نظر گرفتن اولویتها و نیارمندیهای بهزیستی استان سمنان و جامعه هدف معتادین بر حسب جنسیت خواستار ادامه روند راه اندازی و تاسیس جامع درمان اعتیاد به ترتیب اولویتهای استان با در نظر گرفتن امکانات و دستورالعمل ها شد.

بحث و تبادل نظر در خصوص مراکز جامع درمان اعتیاد و برنامه های هفته بهزیستی از دیگر دستور کار شورای اداری اداره کل بهزیستی استان سمنان بود.

در پایان این جلسه حکم سرکار خانم دکتر هدی ناظمی بعنوان رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهدیشهر  توسط مدیرکل به ایشان اهدا شد

کد خبر 18509

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد