تهران| تسهیل در توانمندسازی و ارائه خدمات به مددجویان

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر و تسهیل در امور توانمندسازی مددجویان، اقدامات مؤثری انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران ، داریوش بیات‌نژاد در همایش «تقدیر از دختران» که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه سازمان بهزیستی در جهت ارائه خدمات به کودکان تحت پوشش که در مراکز ما هستند، از هیچ خدمتی فروگذاری نمی‌کند، اظهار داشت: بخش اعظمی از مددجویان ما را دختران تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه مسیر توسعه اجتماعی و اقتصادی زمانی هموار می‌شود که در جهت توانمندسازی جمعیت هدف، اقدامات مؤثری انجام دهیم و با توجه به اینکه بخش اعظمی از جمعیت کشور را دختران تشکیل می‌دهند، افزود: به همین دلیل برنامه‌ریزی در جهت توانمندسازی، مهارت‌آموزی و خدمات مؤثر به این افراد، نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه خواهد داشت.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه دختران نقش مؤثری در خانواده دارند، تأکید کرد: در این راستا بهزیستی رسالت مهمی بر عهده دارد که برنامه‌ریزی برای سبک زندگی سالم و سلامت روح و روان، یکی از شاخص‌های اساسی و حیاتی در این خصوص است.

بیات‌نژاد افزود: فردی که دارای شغل، استقلال و ثبات اقتصادی است، می‌تواند در توسعه اجتماعی و اقتصادی نیز نقش مؤثری داشته باشد و بهزیستی نیز در این راستا مسئولیت گسترده‌ای دارد.

وی تصریح کرد: در دفتر امور آسیب‌دیدگان بهزیستی، زنان و دختران مسئولیت محوری دارند، بر این اساس با تمام توان، حمایت‌های مالی، روانی، اجتماعی، خدمات حرفه‌ای و روان‌شناختی به این افراد ارائه می‌شود. همچنین ما سعی می‌کنیم مسیر توانمندسازی آنها را تسهیل کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تأکید کرد: استان تهران با شاخص جمعیت ۱۷ یا ۱۸ درصد جمعیت کشور، یکی از استان‌های پرجمعیت محسوب می‌شود و بخشی از افراد جامعه، خدمات مستمر و غیرمستقیم از ما دریافت می‌کنند به همین دلیل، ارتقای کیفیت خدمات ما نمادی است برای خدمات بهزیستی در میان افکار عمومی جامعه.

بیات‌نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط سختی را در استان تهران از لحاظ منابع و امکانات مالی در تمام حوزه‌ها بخصوص در حوزه اجتماعی داریم و انتظار داریم که استان تهران در ردیف استان‌های کشور قرار نگیرد و متناسب با جمعیت، اعتبارات به آن اختصاص داده شود.

کد خبر 1850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد