اعلام شهریه و شرایط مهدهای کودک در روزهای بازگشایی

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: میزان شهریه خردادماه ۲۵ درصد شهریه ماهیانه مهدکودک است.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، وارثی مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به بازگشایی مهدهای کودک از دیروز ۲۴ خرداد ماه گفت: میزان شهریه این ماه ۲۵ درصد شهریه ماهیانه مهد کودک یعنی یک هفته از چهار هفته است و برای میزان پرداخت شهریه برای ماه های بعد اواخر خرداد تصمیم گیری می شود .

وارثی در باره تصمیمات جدید بهزیستی در روزهای بازگشایی مهدهای کودک گفت: در مناطق سفید برای بچه‌های زیر چهار سال مهدهای کودک باید با نصف ظرفیت فعالیت کنند و برای کودکان پنج وشش سال، فعالیت آزاد است.

او اضافه کرد: در مناطق زرد برای کودکان زیر چهار سال مهدها باید با نصف ظرفیت فعالیت کنند وبرای کودکان پنج وشش سال، فعالیت با نصف ظرفیت با اولوییت مادران شاغل است.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان، در مناطق قرمز هم برای کودکان زیر چهار سال فعالیت با یک سوم ظرفیت و برای کودکان پنچ وشش سال، فعالیت با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل خواهد بود.

وارثی گفت: ضد عفونی کامل مهدهای کودک شامل تجهیزات، اسباب باز یها، محیط و همه مکانها، چون دستشویی قبل از بازگشایی ودر پایان روز، استفاده نکردن از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ، تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا دارد، حضور کارکنان مهد کودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک ورعایت پروتکل‌های مربوطه، تهیه و در اختیار قرار دادن مواد ضد عفونی کننده به پرسنل از جمله مواردی است که باید در دوره بازگشایی مهدهای کودک رعایت شود.

او در ادامه بر نظارت ویژه مربیان بر شستشوی صحیح دست کودکان وموارد نظافتی، به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص، خارج کردن کفش‌ها از محیط داخلی، تغییر چیدمان کلاسهاو پخش کودکان در فضاهای مختلف مهد و تاکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی یا با حفظ فاصله مطمئن، حضور نداشتن اولیا واشخاص متفرقه در محیط مهد کودک، آموزش اولیا برای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی واعلام ساعت تحویل و ترخیص، اخذ تعهد از اولیا مبنی بر اطلاع رسانی به مهد کودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا (وعدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه) تاکید کرد.

کد خبر 18498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد