توجه دیرهنگام به سالمندی ، باعث از دست رفتن فرصت ها شده است

اولین نشست اعضا شورای سالمندی استان در سال جاری با حضور مدیر کل بهزیستی استان کرمان ، مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری و نمایندگان سازمان های عضو این شورا در محل سالن اجتماعات استانداری کرمان برگزار شد .

اولین  نشست اعضا شورای سالمندی استان در سال جاری با حضور مدیر کل بهزیستی استان کرمان ، مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری و نمایندگان سازمان های  عضو این شورا در محل سالن اجتماعات استانداری کرمان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل ، اقدامات سازمان های عضو را برای توجه دادن جامعه به حوزه سالمندی ستود و گفت : توجه دیر هنگام به حوزه مسائل سالمندی در سطح کشور باعث شده  که بخش عمده ای از فرصت برنامه ریزی و آماده سازی زیرساخت ها برای پرداختن به این موضوع مهم را از دست بدهیم .

وی با ذکر این نکته که به هر حال باید از فرصت های باقیمانده برای برنامه ریزی استفاده کرد ؛ افزود : گرچه بی توجهی های انجام شده نسبت به دوران سالمندی ، جامعه را با مشکلات بسیاری روبه رو کرده ، اما هنوز برای برنامه ریزی و رفع خلاء های موجود وقت داریم .

صادق زاده با اشاره به تاثیر وسیع و عمیق شیوع کرونا بر برنامه ها و طرح های مختلف ، اظهار داشت : خوشبختانه گرچه با اقدامات به موقع پیشگیرانه در سطح مراکز مراقبتی سالمندان ؛ مورد فوت گزارش نشده اما سالمندی موضوعی است که به توجه ویژه و همه جانبه نیاز دارد .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان  مخاطرات پیش رو در فصول سرد سال جاری را قابل توجه دانست و یاد آور شد : شیوع آنفولانزا و ویروس کرونا در فصل سرد ، برای قشر سالمند بسیار خطر ساز است که از هم اکنون باید برنامه های آگاهسازی در همه سطوح جامعه به ویژه برای سالمندان و افرادی که با این گروه در ارتباط هستند ، برگزار شود .

زهرا موسی پور مدیر کل اجتماعی استانداری با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن سند جامع سالمندی که حاصل ساعت های جلسه است  ، اظهار داشت : وظایف هریک از سازمان های عضو شورا ، در این سند مشخص شده که برای اجرای دقیق سند به همکاری همه اعضا نیاز است .   

 وی وجود دو سند جامع سالمندی و پیشگیری از بیماریهای واگیر را برای بهبود وضعیت سالمندان در استان قابل اهمیت دانست و بر ورود به مساله سالمندی با هدف تعریف روش های پیشگیری و گذر از بحران تاکید کرد.

در این جلسه با بررسی میزان اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل در مورد پیشنهادات و موانع احتمالی تصمیم گیری شد .

کد خبر 18472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد