مهدهای کودک گلستان از امروز بازگشایی شد

مدیرکل بهزیستی گلستان با اعلام این خبر افزود: براساس مجوز ستاد ملی مدیریت و مبارزه با کرونا مهدهای کودک استان گلستان همزمان با سراسر کشور با رعایت اصول بهداشتی از امروز شنبه ۲۴ خرداد ماه بازگشایی می‌شود.

دکتر غفاری گفت: تعطیلی مهدهای کودک طی حدود چهار ماه گذشته خسارات فراوان به این مراکز و شاغلان این حوزه وارد کرد. 
وی با اشاره به ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت و پروتکل های الحاقی سازمان بهزیستی خاطر نشان ساخت: حضور و تعداد کودکان در مهدهای کودک با توجه به سن کودک و منطقه خطر (سفید،زرد و قرمز) محدود شده است.
مدیرکل بهزیستی گلستان گفت؛ در مناطق سفید و زرد ،مهدهای کودک میتوانند نصف ظرفیت کودکان زیر ۵سال خود را پذیرش کنند و در مناطق سفید نیز در پذیرش کودکان بالای ۵سال محدودیتی ندارند 

وی افزود:  اولویت پذیرش کودکان بالای ۵سال در مهدهای کودک مناطق زرد وقرمز نیز که نصف ظرفیت خود پذیرش میکنند با مادران شاغل می باشد.

وی اظهار کرد: با هدف تامین سلامت کودکان، مهدهای کودک موظفند از امروز عملیات ضدعفونی را پیش از بازگشایی و در پایان هر روز انجام و مراتب را به اطلاع والدین برسانند.
از دیگر اصول بهداشتی و ضوابط قابل اجرا در مهدهای کودک را :عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک،ضدعفونی کردن تجهیزات ،تعطیلی برنامه هایی که نیاز به تحرک بالا دارند،حضور پرسنل با ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی،نظارت به پروتکل های بهداشتی و شستشوی دستها توسط پرسنل می باشد

کد خبر 18465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد