مهدهای کودک خراسان جنوبی با رعایت تمامی پرتکل های بهداشتی از امروز بازگشایی می شود

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: مهدهای کودک استان از امروز؛ شنبه 24 خردادماه با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و اخذ کد رهگیری از سامانه وزارت بهداشت بازگشایی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی، علی عرب نژاد، امروز شنبه ۲۴ خرداد به رسانه‌های گروهی اعلام کرد: پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور رییس جمهور، بازگشایی مهدهای کودک‌ها با ضوابط وزارت بهداشت انجام خواهد گرفت.

وی بیان کرد: مهدهای کودک علاوه بر اخذ کد رهگیری از سامانه salamat.gov.ir و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، ملزم به رعایت دستورالعمل بهداشتی کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار سازمان بهزیستی نیز هستند.

عرب نژاد به 13 بند ارسال شده در این زمینه اشاره کرد و افزود: پذیرش کودکان در مهدهای کودک بر اساس وضعیت هر منطقه(سفید، زرد یا قرمز) و در گروه‌های سنی مختلف انجام خواهد گرفت.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: گروه سنی زیر دو سال در مناطق سفید و زرد با نصف ظرفیت و در قرمز با یک سوم ظرفیت، گروه سنی دو تا چهار سال، در مناطق سفید و زرد با نصف ظرفیت و در قرمز با یک سوم ظرفیت، گروه سنی پنج تا شش سال در مناطق سفید ظرفیت کامل و در مناطق زرد و قرمز با نصف ظرفیت با اولویت مادران شاغل، پذیرش کودکان صورت خواهد پذیرفت.

عرب‌نژاد به الزام ضدعفونی کامل مهدکودک شامل اتاق‌ها، محیط بازی، سرویس‌های بهداشتی و سایر مکان‌ها به صورت روزانه اشاره کرد و ادامه داد: عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک، تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا دارد، حضور پرسنل با تجهیزات بهداشتی، تهیه و در اختیار قرار دادن مواد ضدعونی کننده به پرسنل و نظارت ویژه مربیان در هنگام شستشوی دست کودکان از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت همراه کودک  در کیفی مخصوص و عدم حضور اولیا و افراد متفرقه در محیط مهدکودک الزامی است، تصریح کرد: در هنگام بازگشایی، چیدمان کلاس‌ها باید تغییر کرده و کودکان با حفظ فاصله گذاری اجتماعی بنشینند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: خارج کردن کفش‌ها از فضای داخلی مهدکودک، آموزش اولیا برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اعلام ساعت تحویل و ترخیص کودک جهت جلوگیری از تجمع از دیگر مواردی است که از سوی سازمان بهزیستی ابلاغ شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این مدت از اولیا تعهد کتبی اخذ خواهد شد تا درصورتی که یکی از نزدیکان کودک به بیماری کرونا مبتلا شد، اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

عرب نژاد به انجام بازرسی‌های حضوری و آنلاین این اداره کل به صورت ویژه نیز اشاره کرد و گفت: در صورت مشاهده عدم رعایت بهداشت برخورد قانونی و حتی پلمپ مرکز را خواهیم داشت. 

وی یادآور شد: مادران خانه دار تا حد امکان کودکان خود را در خانه نگه دارند.

کد خبر 18459

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد