فعالیت سامانه تصمیم بهزیستی ، طلاق را در استان زنجان کاهش داد

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه سامانه تصمیم در 4 شهرستان پرجمعیت استان ( زنجان، خدابنده، ابهر و خرمدره ) فعال است تاکید کرد : در سال گذشته2هزازو561 زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره، مددکاری اجتماعی، روان شناسی ، حقوقی مراکز دولتی و غیر دولتی بهزیستی بهره مند شده اند و بیش از 10 درصد از خدمات تخصصی ارایه شده به زوجین متقاضی طلاق در سطح استان زنجان منجر به سازش قطعی گردیده است .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود : آمارها حاکی از افزایش سازش زوجین متقاضی طلاق  نسبت به سال گذشته است.

مدیر کل بهزیستی یادآور شد :  با رخ دادن طلاق، دیگر آسیب‌های اجتماعی مانند کودکان کار و خیابانی، زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار به وجود می‌آید و افراد متقاضی طلاق با ثبت نام در این سامانه فرصت آموختن مهارت هایی که لازمة یک زندگی موفق می باشد را بدست می آورند، هرچند این فرصت باید در موقعیتی مناسب قبل از بروز مشکلات کسب شود.

وی با بیان اینکه سامانه تصمیم لینک بین دستگاه قضایی و سازمان بهزیستی است، گفت: دستگاه قضایی و بهزیستی اطلاعات متقاضیان طلاق را در بانک اطلاعات خود ثبت کرده‌اند، لذا با توجه به ارتباطی که با یکدیگر دارند، وضعیت پرونده‌ها را بررسی کرده و با ذخیره اطلاعات، روند پرونده را با انجام مشاوره‌ها پیگیری می‌کنند که در صورت  سازش، ختم پرونده اعلام و در غیر این صورت وارد مسیر دادگاه می‌شود .

محمدی سازمان بهزیستی را بعنوان یک دستگاه دولتی متولی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود : مراکز اورژانس خدمات اجتماعی نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات تخصصی و اورژانسی به آحاد جامعه و حمایت از افراد آسیب پذیر دارند و خط تلفنی 123 به طور تمام وقت آماده ارائه خدمات شبانه روزی به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و ... می باشد .

گفتنی است معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با حضور در مراکز اورژانس خدمات اجتماعی شهرستانهایی  که سامانه تصمیم در آن مراکز فعال است از مشاوران و مددکاران سامانه کاهش طلاق تقدیر کرد .

کد خبر 18448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد