بازگشایی مهدهای کودک در ایلام و پذیرش کودکان با شروط

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام با اشاره به بازگشایی مهدهای کودک از امروز گفت: پذیرش کودکان در این مراکز با توجه به وضعیت کرونا با شرایط متفاوت خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، عبدالصبح کارزانی افزود: پیرو مصوبه 17خردادماه ستاد ملی مبارزه با کرونا و دستور رئیس‌جمهور مبنی بر بازگشایی مهدهای‌کودک از 24خردادماه این مصوبه به تمامی مهدهای کودک استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در این زمینه پذیرش کودکان در مهدهای کودک در مناطق سفید، زرد و قرمز متفاوت بوده و دستورالعمل مربوطه برای هریک از مهدهای مناطق مختلف استان ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این دستورالعمل در مناطق سفید پذیرش کودکان زیر دو سال و دو الی ۴ سال با نصف ظرفیت انجام و پذیرش کودکان پنج و شش سال در این مناطق آزاد است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام درباره فعالیت مهدهای کودک در مناطق زرد گفت: در این مناطق نیز پذیرش کودکان زیر دو سال و کودکان دو الی ۴ سال با نصف ظرفیت و پذیرش کودکان پنج و شش سال نیز با نصف ظرفیت و با اولویت فرزندان مادران شاغل است.

به گفته وی، در مناطق قرمز نیز پذیرش کودکان زیر دو سال و دو الی ۴ سال با یک سوم ظرفیت و همچنین کـودکان پنج و شش سال با نصف ظرفیت و با اولویت فرزندان مادران شاغل انجام می شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی نیز پروتکل‌های بهداشتی مورد نظر را جهت اجرا در مهدهای کودک اعلام کرده است.

*** عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک در مهدهای کودک

کارزانی از جمله مسایلی که مهدهای کودک از امروز باید رعایت کنند را ضدعفونی کامل مهد شامل تجهیزات، اسباب‌بازی‌ها، محیط مهد قبل از بازگشایی و در پایان هر روز، عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک نظیر تاب، سرسره، حوض توپ، تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا دارد عنوان کرد.

وی بیان کرد: پرسنل مهدکودک نیز باید با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک و رعایت پروتکل‌های مربوطه در مهدها حضور یافته و مربیان نیز نظارت ویژه بر شستشوی صحیح دست کودکان و سایر موارد نظافتی داشته باشند.

وی گفت: بر اساس این دستور العمل کودکان نیز باید ماسک و وسایل نظافت انفرادی همراه داشته ومسایلی نظیر خارج کردن کفش‌ها از محیط داخلی، تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کـودکان در فضاهای مختلف مهد با حضور مربی و تاکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی یا با حفظ فاصله مطمئن نیز رعایت شود.

به گفته معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام، در رویکرد جدید فعالیت مهدها  اولیاء و اشخاص متفرقه در محیط مهدکودک نباید حضور یافته، اولیاء جهت اجرای پروتکل بهداشتی آموزش های لازم را کسب و پرسنل مهدها نیز ساعت تحویل و ترخیص کودکان را که موجب تجمع اولیا و معطلی آنها نشود از قبل اعلام کنند.

*** عدم پذیرش کودکان در صورت ابتلا به کرونا

وی همچنین خذ تعهد از اولیاء مبنی بر اطلاع رسانی به مهدکودک در صورت ابتلای نزدیکان کودک به کرونا و عدم پذیرش کودک در ایام قرنطینه  و همچنین اطلاع رسانی والدین نسبت به بیماری کودکانشان به ویژه بیماری‌های زمینه‌ای را از دیگر مواردی عنوان کرد که مهدهای کودک در دوره جدید فعالیت باید رعایت کنند.

کد خبر 18447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد