فرزندان دارای مادران شاغل باید در اولویت مهدکودک‌ها قرار گیرند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: مدیران مهدکودک‌های استان دقت کنند که پس از بازگشایی مجدد و شروع به کار باید فرزندان دارای مادران شاغل را در اولویت پذیرش قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین،علیرضا وارثی افزود: بر اساس تصمیمات دولت مبنی بر فعالیت مهدهای کودک‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از روز شنبه ۲۴ خردادماه جاری، لازم است برخی نکات از سوی مدیران مهدکودک‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مهدهای کودک‌ها دقت کنند حداکثر یک سوم تا ۵۰ درصد ظرفیت مهد باید بچه‌ها را پذیرش کنند و اولویت را با کودکانی بدانند که والدین آنها شاغل بوده و کسی را برای نگهداری فرزند خود ندارند.

وارثی تاکید کرد: کودکان و مربیان مهد باید به محض ورود تب سنجی شده و وضعیت ظاهری آنها مورد ارزیابی قرار گیرد تا اگر مورد مشکوکی به بیماری کرونا وجود داشت سریعا از ورود آنها به داخل مهد جلوگیری شود.

این مسؤول با بیان اینکه هیچ پدر و مادری نباید وارد فضای داخلی مهدکودک‌ها شود، اظهار داشت: هرگونه تردد مادران و پدران به داخل مهد کودک می‌تواند احتمال ورود بیماری کرونا را افزایش داده و سلامت کودکان را به خطر بیندازد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: ورود و خروج کودکان باید زمانبندی شده و به گونه‌ای باشد که منجر به ازدحام نشود، بنابراین لازم است مدیران مهد برای خروج کودکان از مهد پیش بینی لازم را انجام دهند.

استان قزوین دارای ۹۹ مهدکودک فعال است.

کد خبر 18413

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد