معتادان بهبود یافته در زنجان تسهیلات دریافت می کنند

زنجان | ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: معتادان بهبود یافته که حداقل ۱۸ ماه دوره پاکی داشته و اطلاعات آنها در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت شده و تحت پوشش بهزیستی باشند، تسهیلات دریافت می کنند.


محمد محمدی قیداری روز دوشنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال و به صورت قرض الحسنه، با سود ۲ تا چهار درصد و از محل اشتغال بند ب تبصره ۱۶ تسهیلات اشتغال پرداخت می شود که متقاضیان این وام، دوره آماده سازی شغلی را نیز باید گذرانده باشند.
وی اضافه کرد: کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را استخدام می کنند نیز می توانند وام اعطایی را دریافت کنند.
این مسؤول ادامه داد: همچنین سازمان بهزیستی به کارفرمایانی که تا سقف پنج نفر از معتادان مشغول به کار، تا سقف ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام پرداخت می کند.
وی اظهار داشت: این وام به شکل مستقیم به معتادان پرداخت نخواهد شد بلکه پس از تشکیل پرونده در اختیار کارفرمایان قرار خواهد گرفت.
محمدی افزود: مشکل اصلی مددجویان در عدم دریافت تسهیلات نداشتن ضامن معتبر است که در این زمینه رایزنی هایی با بانک انجام گرفته تا روند پرداخت تسهیلات به مددجویان تسهیل شود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته ۲۴ میلیارد و ۴۷۵ میلیون ریال تسهیلات به ۱۲۷ معتاد بهبود یافته با سابقه ۱۸ ماه پاکی برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۸ مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۴ مرکز اقامتی، ۱۲ مرکز سرپایی و یک مرکز کاهش گذری آسیب و یک مرکز شلتر (سرپناه) در حال ارائه خدمات درمانی به معتادین است.

کد خبر 18408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد