شاهرود | برگزاری جلسه کمیته درمان و حمایتهای اجتماعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

جهانسیر گفت :۷مرکز بهبودی اقامتی و ۲مرکز سرپائی، خدمات درمانی اعتیاد را به بیماران شهرستان ارائه داده و خدمات اقامتی در واحد سرپناه شبانه عرضه می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره گل بهزیستی استان سمنان اولین جلسه کمیته درمان و حمایت های اجتماعی سال ۱۳۹۹ در شهرستان شاهرود برگزار شد .

این جلسه با حضور  مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود ، معاون درمان علوم پزشکی ، روسای اداره های فنی و حرفه ای ، کار تعاون و رفاه اجتماعی ، اداره زندانها در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود در ابتدا ضمن اشاره با عوارض  جسمی ، روانی ، خانوادگی ، اجتماعی و اقتصادی مصرف مواد مخدر ابراز داشت : یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروز  پدیده سوء مصرف مواد مخدر است که کیفیت زندگی ها را تحت الاشعاع قرار داده است که به تبع آن شاهد عوارضی مانند ناپایداری شخصیت افراد ، نابودی نهاد خانواده ، افزایش بیماریها ، افزایش آسیب ها و جرایم اجتماعی و... در جامعه می باشد .

ایشان با اشاره به اهمیت آموزش در پیشگیری و درمان اعتیاد افزود : بهزیستی شاهرود با اجرای طرح مصون سازی خانواده با محوریت کودکان زیر سن دبستان در مهدهای کودک و اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد اجتماع  محور در محیط های مختلف آموزشی شهری و روستایی ، بر ارتقا مهارتهای زندگی تاکید دارد.

جهانسیر در ادامه :۷مرکز بهبودی اقامتی و ۲مرکز سرپائی، خدمات درمانی اعتیاد را به بیماران شهرستان ارائه داده و خدمات اقامتی در واحد سرپناه شبانه عرضه می شود.

ایشان ارائه یاربرگ، اعطای تسهیلات اشتغال به بهبود یافتگان و حمایت از خانواده های افراد پذیرش شده در مراکز اقامتی درمان اعتیاد را از  خدمات بهزیستی عنوان نمود.

در ادامه دکتر شیبانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن خیرمقدم به حضار،برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت را برای اعضای کمیته بیان نمودند.

سپس سایر اعضا نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

کد خبر 18393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد