در رسانه| بازگشایی مهدهای کودک از شنبه، با رعایت پروتکل های بهداشتی

با تهیه پیش‌نویس پروتکل حضور کودکان در مهدهای کودک با ظرفیت حداکثر ۵۰‌درصدی و اولویت والدین شاغل، فعالیت مهدهای کودک از ۲۴خرداد آغاز می‌شود.

لیلی رحمانی - به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با تهیه پیش‌نویس پروتکل حضور کودکان در مهدهای کودک با ظرفیت حداکثر ۵۰‌درصدی و اولویت والدین شاغل، فعالیت مهدهای کودک از ۲۴خرداد آغاز می‌شود. با آغاز شیوع کرونا در اسفند و تعطیلی تمام مهدهای کودک، این مراکز با مشکلات فراوانی روبه رو شدند؛ به گونه ای که ادامه فعالیت برای بسیاری از این واحدها سخت شد و صد مهدکودک در خراسان رضوی درخواست تعطیلی کامل را مطرح کردند. بعد از آنکه با رعایت الزامات و پروتکل های بهداشتی، فعالیت بسیاری از مشاغل ازسر گرفته شد، روز گذشته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد مهدهای کودک نیز با رعایت الزامات اعلام شده، از شنبه می توانند فعالیت مجدد خود را آغاز کنند، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با تأیید این مطلب، از آغاز به کار مجدد مهدها در هفته آینده خبر داد.
غلامحسین حقدادی در گفت و گو با شهرآرا در این باره گفت: پروتکل های خاصی از سوی دانشکده پزشکی که متولی نظارت بر این موضوع بوده است، وضع و به ما ابلاغ شده است. این پروتکل های ویژه به تمام شهرستان ها ارسال می شود و تمام مهد های کودک موظف به رعایت آن هستند.
به گفته او این پروتکل شامل موارد متعددی است مانند نحوه ضدعفونی کردن مکان، اعلام نمونه های مشکوک، نحوه فاصله گذاری، آموزش و تعیین تکلیف برای انتخاب اینکه کدام کلاس های آموزشی قابلیت برگزاری دارند.
او بیان کرد: همه مهدها با رعایت این پروتکل ها مجاز به بازگشایی هستند اما اگر بازگشایی و رعایت این موارد میسر نیست، مهدها باید موضوع را به ما اعلام و تعطیلی موقت خود را ثبت کنند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان در ادامه با اشاره به اینکه اولویت بندی خاصی در پذیرش وجود ندارد، بیان کرد: از ابتدای بازگشایی ادارات، نگرانی درباره وضعیت مادران شاغل مطرح بوده است؛ زیرا این افراد بیش از همه، از تعطیلی مهدها متضرر شده اند.در خراسان رضوی بیش از 1300مهد کودک دایر است که بیش از 7000 نفر در آن ها مشغول به کارند.

کد خبر 18370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد