استان سمنان  ا  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان میهمان شورای اداری در روز بهزیستی

ارائه خدمات متنوع و تخصصی در سازمان بهزیستی نیازمند مشارکت و خردجمعی هر چه بیشتر دستگاههای اجرایی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان  ۲۵ تیر ماه مصادف با روز بهزیستی شورای اداری اداره کل بهزیستی استان سمنان با حضور دکتر حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی با همراهی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان در اداره کل بهزیستی برگزار شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در جمع اعضای شورای اداری اداره کل بهزیستی استان یاد شهدا و شهید خاص سازمان بهزیستی کشور شهید دکتر فیاض بخش  را گرامی داشت  واز زحمات و تلاشها ی مدیر کل و پرسنل اداره کل بهزیستی استان سمنان تقدیر و تشکر داشت و خدمت در سازمان بهزیستی را توفیق و موهبتی الهی دانست.

دکتر خجسته پور بیان داشت:تلاش در جهت بهتر زیستن و پیشرفت در زندگی نیاز عمومی وهمه ی آحاد جامعه است و این بهتر زیستن در افرادی که نیاز به کمک دارند تجلی بهتری دارد و زمانی به اوج خود می رسد که فارغ از درنظرگرفتن دین و مذهب سازمانی مانند سازمان بهزیستی افتخار خدمت رسانی و دستگیری و رفع نیازهای محرومین گام بر می دارد.

معاون اجتماعی سیاسی امنیتی استاندار گفت: تفاوت و تنوع و گستردگی خدمت در سازمان بهزیستی نشان دهنده وجود جامعه هدف گوناگون در همه ی سنین و همه ی افراد جامعه است و آن هم مستلزم عشق و علاقه ودلهای مهربان و داشتن روحیه خدمت گزاری والا در کارکنان سازمان بهزیستی است.

وی در تکمیل بیانات خود افزود: بازخورد عملکرد و خدمات خوب و شایسته اداره کل بهزیستی استان سمنان نشان دهنده تلاش وافر نیروهای متخصص و توانمند این اداره کل می باشد و قابل تقدیر و ستایش است.

وی همچنین ادامه داد:بهزیستی با  هدف گذاری و برنامه ریزی های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت خدمات خوبی را  به نوزادان در غربالگری های ژنتیک، شنوایی و بینایی و همچنین در مهدهای کودک، مدارس، خانواده ها و سالمندان ارائه می دهد

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار  استان سمنان سپس گفت: سالمندی یکی از مراحل زندگی آدمی و نعمت الهی و نشان دهنده امید ونشاط در جامعه است و بهزیستی با خدمات گسترده به این جامعه هدف علی الخصوص در بحث دبیری شورای سالمندی و مناسب سازی باید بصورت کمی و کیفی مراکز و موسسات و سازمانهای مردم نهاد را در جهت رصد کردن و ساماندهی  جامعه هدف  هدایت کند.

در ادامه علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و تبریک هفته بهزیستی حضور همه ی میهمانان را خیر مقدم گفتند.

علیرضا ایزدپور بیان داشت :اداره کل بهزیستی استان سمنان در سی و نهمین سال تاسیس سازمان بهزیستی با ۳۰ برنامه و ۱۲ برنامه افتتاحیه پروژه در سطح استان و با اعتبار بیش از ۱ میلیارد تومان افتخار خدمت رسانی دارد و در تلاش است در تحقق شعار "به زیستن در گام دوم شفافیت توانمندسازی و ارتقاء سلامت اجتماعی " گامهای موثرتری بردارد.

مدیر کل بهزیستی استان در ادامه گزارشی از عملکرد اداره کل بهزیستی استان در سال ۹۷ ارائه دادند و بیان داشتند این اداره با داشتن نیروهای توانمند، بیش از ۱۷۰ فعالیت تخصصی در سه حوزه توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری را به همه ی آحاد جامعه خدمات ارائه می دهد.

ایشان در اشاره به فعالیتهای حوزه پیشگیری برخورداری بیش از ۶۰۰۰ نفر از خدمات درمان اعتیاد در استان سمنان در قالب کمپ ها و مراکز سرپایی شلتر و مرکز DIC نام برد.

ایزدپور گفت: بیشترین مددجویان تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان در حوزه توانبخشی می باشد که تاکنون حدود ۲۵۰۰۰ نفر مددجو تحت حمایت در سطح استان شناسایی شدند.

مدیر کل همچنین بیان داشت: یکی از راهبردهای مهم سازمان در جهت تحکیم بنیان خانواده با استفاده از آموزه های اسلامی نگهداری سالمندان در کنار خانواده ها است و در این جهت ۵ مرکز روزانه سالمندی در استان وجود دارد و تلاش می شود که سالمندان با حمایت و آموزش به خانواده ها در کنار دیگر اعضای خانواده زندگی کنند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در پایان کسب رتبه برتر اداره کل بهزیستی استان در سه سال متوالی در جشنواره  شهید رجائی و کسب رتبه برتر اشتغال در سطح استان را از افتخارات این اداره کل دانست و در ادامه از تلاشها و زحمات کلیه کارکنان بهزیستی استان سمنان تقدیر و تشکر کرد.

 در پایان مدیر کل و اعضای شورای معاونین اداره کل بهزیستی استان سمنان با همراهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان از مرکز حرفه آموزی توانبخشی دختران فردای روشن و مرکز نگهداری شبانه روزی کودکان ۳ تا ۶ سال شمیم بهشت بازدید داشتند. 

کد خبر 1837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد