ری | مراکز مثبت زندگی در شهرستان ری ایجاد می شود

مدیر بهزیستی شهرستان ری: ایجاد مراکز مثبت زندگی راهبرد بهزیستی در سال جهش تولید در راستای ارائه خدمات آسان به مددجویان است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، علی نعمتی گفت: سازمان بهزیستی در پی مطالعات کارشناسی برای توسعه خدمات بهزیستی  با استفاده از تمامی ظرفیتهای بخش غیردولتی و ذینفعان درصدد تشکیل مراکز مثبت زندگی برآمده و طی خرداد ماه اقدام به فراخوان و ثبت نام از موسسات و افراد حقیقی و حقوقی کرد.

وی بیان داشت: با توجه به توسعه شهرها، رشد جمعیت، افزایش در خواست ها و مشکلات شهروندان در رفت و آمد به ویژه با شرایط موجود ، سازمان بهزیستی با تهیه و تدوین دستورالعمل ایجاد مراکز مثبت زندگی با هدف دسترسی آسان،  گام موثر در ارتقا کیفیت فعالیتها و ارائه خدمات به جامعه هدف بر می دارد.

نعمتی در تشریح فعالیت این مراکز گفت:  این مراکز به صورت محله ای با توجه به پراکندگی و تعدد مددجویان و محل زندگی آنان ایجاد می شود تا در راستای ارائه خدمات سطح اول به مددجویان نیازمند در حوزه های پیشگیری،توانبخشی و اجتماعی فعالیت کند و بر اساس هر فعالیت و خدمت به مراجعین یارانه لازم را دریافت کند.

مدیر بهزیستی شهرستان ری تصریح کرد: این طرح در  بستر فناوری اطلاعات و به صورت الکترونیکی اجرا شده که هم امور را ساده و آسان می کند و هم راندمان کاری را افزایش خواهد داد و نیازی به مراجعه حضوری مراجعین به ادارات دولتی ندارد که این ویژگی ها موجب تسریع دستیابی به مطالبات و درخواست های مردمی خواهد شد.

وی افزود : بهزیستی ری  نیز مانند سایر شهرستانهای کشور اقدام به اطلال رسانی و ترغیب  متقاضیان  حقیقی و حقوقی و ثبت نام آنها در سامانه کرد تا برا ساس  دستورالعمل های مربوطه این مراکز را راه اندازی کنند با این هدف که بتوانیم در پهنه شهرستان ری اعم از مناطق شهری، بخش ها و روستاها این مراکز را توسعه  و خدمات را در نزدیک ترین منطقه زندگی به مددجویان ارائه دهیم.

نعمتی یادآور شد: نیازهای مددجویان و افراد تحت پوشش بهزیستی لزوما مرکز محور نیست،  بلکه خدمات سطح اول که قابل ارائه توسط مراکز مثبت زندگی است شامل خدمات 22 گانه ایست که در دسترس جامعه هدف خواهد بود؛ لذا تلاش می کنیم تا افراد بتوانند بدون حضور در مرکز دولتی به این واحد ها مراجعه کرده و در خواست خود را ارائه دهند و از طریق مددکاران اجتماعی به عنوان محور فعالیت  خدمات خود را به نحو مطلوب دریافت کنند.

وی با اشاره بر شعار سال مبنی بر"جهش تولید" ارایه خدمات را محصول فعالیتهای بهزیستی شمرده و تحقق آن را در راستای افزایش سرانه خدمات رسانی  دانست و در خاتمه خاطر نشان کرد: بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتی و خدمات رسان با حجم بالایی از نیاز مددجویان روبه روست و تامین نیازهای این جامعه ضرورت نوآوری در نحوه ارائه خدمات را می طلبد؛ لذا با راه اندازی مراکز مثبت زندگی، پاسخگویی به درخواست ها بیشتر خو اهد شد.

کد خبر 18364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد