در رسانه| پایان برخی محدودیت‌های کرونایی آسایشگاه‌های شبانه‌روزی

معاون امور توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: برای کمک به خانواده‌ها، برخی محدودیت‌های کرونایی آسایشگاه‌ها را لغو کردیم.

علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، دکتر مسعود فیروزی با اعلام این خبر افزود: برخی محدودیت‌هایی که پس از شیوع ویروس کرونا و با هدف پیشگیری از ابتلای معلولان مقیم در مراکز شبانه‌روزی توان‌بخشی اعمال شده بود، پیرو دستورالعمل جدید کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر سازمان بهزیستی کشور لغو شد.

وی ادامه داد: در دستورالعمل قدیمی، علاوه بر الزام اجرای شرایط خاص بهداشتی در مراکز، ورود افراد خارج از مرکز به هر شکل ممنوع شده بود. این ممنوعیت ورود شامل پذیرش افراد جدید، پذیرش افرادی که قبل از ابلاغ دستورالعمل به مرخصی رفته بودند و همچنین ملاقات‌کنندگان افراد مقیم در مراکز بود.

مشاور امور معلولان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از حدود ۱۰۰ روز از اجرای این دستورالعمل، در ابلاغیه جدید کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر سازمان بهزیستی کشور، برخی محدودیت‌ها با رعایت موازین بهداشتی یادشده، لغو شد. این محدودیت‌ها شامل بازگشت افرادی که به مرخصی رفته‌اند و همچنین ملاقات خانواده‌های معلولان با ایشان می‌باشد.

وی ضمن بااهمیت دانستن بهداشت فیزیکی و بهداشت روانی، این دستورالعمل را در راستای حفظ امنیت، سلامت و بهداشت روان خانواده افراد مقیم در این مراکز دانست و افزود: ملاقات معلولان مقیم در این مراکز با خانواده‌هایشان، برای حفظ بهداشت روان این افراد و خانواده‌ها، ضروری و حیاتی است. از این رو مراقبت‌های خاص برای پیشگیری تدارک دیده شده است تا خانواده معلولان پس از گذشت حدود ۱۰۰ روز بتوانند دیدارها را تازه کنند.

فیروزی در ادامه تأکید کرد: افراد متقاضی که مشمول این دستورالعمل می‌شوند، پس از اجرای تمام پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان کامل از انتقال‌نیافتن بیماری، می‌توانند به مراکز وارد شوند.

کد خبر 18363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد