استاندار ایلام بر ایجاد مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در استان تاکید کرد

استاندار ایلام بر ایجاد و راه اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد با هدف حمایت و ایجاد اشتغال برای مصرف کنندگان مواد مخدر و معتادان در این استان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی عصر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: این مرکز باید در استان ایجاد شده و در این زمینه حمایت لازم انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید باید برای تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری تلاش شده و با عمل و به دور از کل گویی برای تحقق این مساله اهتمام ورزیده شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه ۷۰ درصد اعتبارات سال جاری ابلاغ و در برای برخی از پروژه ها میزان ابلاغ اعتبارات بالای ۱۰۰ درصد است ادامه داد: مدیران باید به دنبال جذب اعتبارات برای توسعه استان باشند.

## توسعه مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در کشور

در ادامه مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور نیز توسعه مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در کشور را از طرح‌های مهم این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

فرید براتی سده افزود : بر اساس بررسی‌های انجام گرفته و اقدام های لازم احداث مراکز تا هفته دولت در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

وی ادامه داد: در این مراکز کلیه خدمات درمانی، بازتوانی، اشتغال ،حرفه‌آموزی، مهارتهای شغلی، زندگی، نگهداری و غیره به مصرف کنندگان مواد مخدر و معتادان ارائه خواهد شد.

به گفته وی، این سازمان از طریق پرداخت یارانه و تسهیلات اشتغالزایی از این مراکز حمایت خواهد کرد.

###نرخ اعتیاد در ایلام ۱.۹۸ درصد

مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این نشست نرخ اعتیاد در این استان را ۱.۹۸ درصد عنوان کرد و گفت: ایلام جز استان‌های آخر در زمینه نرخ شیوع اعتیاد است.

زهرا همتی افزود: رتبه ایلام در این زمینه ۲۷ کشور بوده و در این زمینه در وضعیت مناسبی قرار دارد.

وی آمار معتادان در این استان را ۱۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: سال گذشته حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر برای ترک اعتیاد به مراکز اقامتی میان مدت این سازمان مراجعه کرده اند.

کد خبر 18323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد