ری | خدمات توانبخشی مبتنی برجامعه بهزیستی ری در روستاها ارائه شد

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: 600 معلول و سالمند تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی برجامعه در مناطق روستایی با کمک دهیاری ها خدمات حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: 600 معلول و سالمندتحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی برجامعه در مناطق روستایی ری به موسسه غیر دولتی  توانبخشی " ندای پرتو محبت" بخش کهریزک واگذار شده که با کمک دهیاری ها خدمات حمایتی و توانبخشی دریافت می کنند.

علی نعمتی دربازدید از موسسه خدماتی توانبخشی "ندای پرتو محبت" و در نشست با آقا خانی دهیار روستای قمصر بخش کهریزک، اظهار داشت: فعالیتهای شایسته و ارزشمندی توسط دهیاری و تسهیل گران فعال قمصر در خصوص ارائه خدمات توانبخشی به معلولین و سالمندان منطقه بانجام رسیده و توانمندسازی خوبی جهت حضور درجامعه با ایجاد فرصت برابر برای این عزیزان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه "توان بخشی مبتنی بر جامعه" در شهرستان ری اجرا می شود، افزود: در این برنامه هزینه های درمانی و ایجاد اشتغال مددجویان از طریق ایجاد صندوق کمکهای مالی خرد  برطرف و همچنین آموزش های لازم برای ورود افراد معلول به فضای کسب و کار به آنان ارایه می شود.

نعمتی خاطرنشان کرد: اداره بهزیستی شهرستان ری با ارائه خدمات مختلفی مانند ارائه وسایل کمک توان بخشی، بسته های معیشتی ونیز امکاناتی چون معرفی جهت اخذ پلاک ویژه خودرو  معلولان و سایر خدمات از ایشان حمایت می کند. لازم بذکراستکه ابتدائا جهت تعیین نوع وشدت معلولیت این افراد در  کمیسیون پزشکی شرکت داده شده و تشکیل پرونده می دهند.

وی با بیان اینکه هم اکنون اداره بهزیستی شهرستان ری در پنج بخش و ۳۵ روستا به مردم مناطق روستایی خدمات رسانی می کند، اضافه کرد: این اداره همچنین با نظارت دقیق بر فعالیت موسسات غیر دولتی و تخصیص اعتبار جهت اجرای برنامه ها در جهت بهتر شدن وضعیت معلولان گام برمی دارد.

نعمتی در ادامه گفت : ۱۳ هزار معلول جسمی-حرکتی، بینایی، شنوایی، ذهنی،  اعصاب و روان و ضایعه نخاعی، سه هزار زن سرپرست خانوار و ۲ هزار و ۵۰۰ سالمند زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی شهر ری قرار دارند.

کد خبر 18241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد