۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷

بازگشایی ۲۳ مهدکودک بهزیستی با تایید مرکز بهداشت در استان یزد

تعداد ۲۳ مهدکودک بنا به درخواست خانواده ها و با تایید مرکز بهداشت در استان یزد بازگشایی شدند.
بازگشایی ۲۳ مهدکودک بهزیستی با تایید مرکز بهداشت در استان یزد

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست خانواده های شاغل که امکان نگهداری کودکان خود در منزل بواسطه تعطیلی مهدهای کودک در ایام کرونا نداشتند و بنا به تصمیم ستاد کرونا استان تعداد ۲۳ مهدکودک بازگشایی شده اند.

دکتر علی محمد عطابخش در خصوص شرایط بازگشایی این تعداد مهدکودک گفت: این مهدها با توجه به منطقه محل سکونت خانواده های متقاضی، تاییدیه مرکز بهداشت استان و رعایت پروتکل بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا باز شده اند.

وی با اشاره به ثبت نام اینترنتی  323 خانواده متقاضی مهدکودک در فراخوان بهزیستی گفت: برهمین مبنا تعداد ۱۸ مهد کودک در شهر یزد و در شهرستان های میبد، ارکان، تفت، بافق و مهریز نیز هر کدام یک مهد به مرکز بهداشت استان و شهرستان  جهت بررسی مکان مهد و اعمال پروتکل های بهداشتی اعلام شد و با تایید مرکز بهداشت این مهدها آغاز به کار کرده اند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: در حال حاضر لیست خانواده های متقاضی مهدکودک در اختیار کانون همیاری مهدهای کودک استان قرار گرفته است و این کانون به خانواده های متقاضی جهت پذیرش کودک در مهد تماس می گیرد.

وی در خصوص شرایط پذیرش کودکان در این مهدها گفت: والدینی که هر دو شاغل بوده و به هیچ وجه امکان نگهداری از فرزند زیر 6 سال خود را در منزل ندارند در صورت ثبت نام در سامانه  بهزیستی در مهدهای کودک بازشده پذیرش می شوند. 

دکتر عطابخش با شاره به نحوه نظارت بر این مهدها گفت: پروتکل بهداشتی همراه با آموزش نیروهای مهدها در خصوص رعایت نکات بهداشتی مرتبط با کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تدوین و اجرا می شود و کارشناسان مرکز بهداشت و بهزیستی بر رعایت استانداردهای نگهداری کودک در مهدها نظارت دارند.

همزمان با شیوع بیماری کرونا 320 مهد کودک تحت نظارت بهزیستی در استان یزد تعطیل شدند. این مهدها  به 12 هزار کودک خدمات ارائه می کردند.

کد خبر 18187

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد