استاندار خراسان جنوبی از مرکز شبه خانواده و خانه های فرزندان امام علی(ع) بیرجند بازدید کرد

استاندار خراسان جنوبی به صورت سرزده از مرکز نگهداری خانه های فرزندان امام علی(ع) در شهرستان بیرجند بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان پس از بازدید از مرکز فرزندان امام علی (ع) و دلجویی از فرزندان بی سرپرست در این مجموعه در خصوص رسیدگی‌های لازم در این مرکز و سایر مراکز ۲۴ گانه نگهداری فرزندان بی سرپرست استان که یک شیرخوارگاه ، و ۲۳ مرکز شبه خانواده به صورت غیر دولتی در استان با نظارت و حمایت بهزیستی فعالیت دارند دستورات لازم را صادر کرد.

شیخانی معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی در حاشیه ی  بازدید از خانه های فرزندان مام علی عله السلام بیرجند اظهار کرد: در این مرکز فرزندان پسر ۶تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون ۲۷۲ فرزند دختر و پسر در ۲۳ مرکز شبه خانواده به‌همراه یک شیرخوارگاه دولتی در مرکز استان وظیفه نگهداری و سرپرستی فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست را از بدو تولد تا ۱۸ سالگی برعهده دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان‌جنوبی افزود: بهزیستی علاوه بر نظارت‌های دقیق ماهیانه مبلغی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برای نگهداری هر کودک یارانه پرداخت می‌کند و بقیه هزینه‌ها را مراکز به صورت خیریه و با کمک‌های مردمی و خیران محترم تأمین می‌کنند.

محمد صادق معتمدیان پس از بازدید در خصوص رسیدگی های لازم در این مرکز و سایر مراکز ۲۵ گانه نگهداری فرزندان بی سرپرست استان دستوراتی صادر نمود.

شایان ذکر است: خانه فرزندان امام علی(ع) از مهرماه سال ۷۹ با ۲۰ فرزند راه‌اندازی شد و تعداد کودکان این مرکز در دوره های مختلف متغیر بوده است. ساختمان این مرکز در سال ۸۱ تأسیس شده است.

کد خبر 18174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد