رسانه | بنیامین، کودک آزاردیده مشهدی، در محلی امن و نزد پدرش است

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: نظر کارشناسان اورژانس اجتماعی به مراجع قضایی اعلام شده است و منتظر حکم دادگاه مادر این کودک 3ساله هستیم.

علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، دکتر غلامحسین حقدادی با اعلام این خبر افزود: پس از بازداشت این مادر و براساس تحقیقات پلیس و سایر گزارش‌های مرتبط با این پرونده، برای بهزیستی مسجل شد که او مادر واقعی این کودک است و تحت فشار و تهدید و ارعاب مجبور به آزار رساندن به فرزند خود شده است.

وی ادامه داد: در همان لحظات ابتدایی پس از بازداشت آن خانم، کودک به خانواده مادر تحویل داده شده است و از صبح امروز نیز همراه پدر خود است و جای نگرانی نیست.

حقدادی درباره تصمیم مراجع قضایی نسبت به صلاحیت مادر و پدر این کودک گفت: گزارش لازم را آماده و تسلیم مراجع قضایی کرده‌ایم و منتظر اعلام حکم هستیم. اگر برای مرجع قضایی محرز شود که خانواده بنیامین صلاحیت نگهداری از او را ندارند، او را به مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست معرفی خواهند کرد که البته احتمال آن را در این پرونده کم می‌دانیم؛ زیرا مادر تحت شرایط نامطلوب و به‌علت تهدید، اقدام به آزار رساندن کرده است و با بررسی‌هایی که کارشناسان ما انجام داده‌اند، تاحدودی صلاحیت خانواده‌های این کودک مورد تأیید است. اما درنهایت نظر قاضی این پرونده تعیین‌کننده سرنوشت این کودک خواهد بود.

وی به آخرین وضعیت مادر و کودک اشاره و خاطرنشان کرد: کارشناسان ما شب گذشته موفق به ملاقات مادر شده‌اند، اما تاکنون امکان یک مصاحبه عمیق روان‌شناختی با او را نیافته‌اند. بنیامین نیز در وضعیت مطلوبی است، اما به‌دلیل تنش‌هایی که به او وارد شده است، وضعیت شکننده‌ای دارد. اکنون نیز خوشبختانه این کودک حامیان خوبی دارد.

کد خبر 18166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد