پیام تبریک مدیر کل بهزیستی استان اصفهان به مناسبت فرارسیدن روز جهانی محیط زیست 

دکتر « مرضیه فرشاد » مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با صدور پیامی فرارسیدن روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته محیط زیست را به همه تلاشگران، دوستداران و حامیان محیط زیست تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان،  دکتر « مرضیه فرشاد » صبح امروز با صدور پیامی فرارسیدن  روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته محیط زیست را به همه تلاشگران، دوستداران و حامیان محیط زیست تبریک گفت. متن پیام بدین شرح می باشد: 

بسم الله الرحمن الرحیم
((انا جعلنا علی الارض زینه لها لنبلوهم ایهم احسن عملا))


طبیعت و محیط زیست، موهبتی خداوندی است که از مجموعه موجودات، منابع، عوامل و شرایط محیطی که در اطراف هر موجود زنده وجود دارد و ادامه حیات موجود به آن وابسته است، به وجود می‌آید. آدمی از ابتدای خلقت برای ادامه حیات و فراهم نمودن شرایط بقا شروع به دخل و تصرف در طبیعت نموده و بدین سان پیوندی ناگسستنی با آن برقرار می نماید.
 در فرآیند پر پیچ و خم تکامل، انسان‌ به مرحله‌ای رسیده‌ است که می‌تواند به دلیل رشد پرشتاب علم و تکنولوژی، در مقیاسی بی‌سابقه در طبیعت و محیط زیست دست برده و با مصرف بی رویه منابع طبیعی و آلوده ساختن زیست بوم آدمی، منجر به بروز تغییراتی اساسی در محیط زیست شود. متأسفانه بسیاری از این تغییرات، مشکلات زیست محیطی زیادی از جمله نوسانات شدید آب و هوایی، سیل های ویرانگر، خشکسالی ها و آتش سوزی های پی در پی جنگل ها در سالهای گذشته همچون آتش سوزی منطقه جنگلی خائیز در روزهای اخیر را بدنبال داشته است. همگی این موارد نشان از اهمیت محیط زیست و لزوم توجه به توسعه پایدار دارد؛ توسعه ای که در عین توجه به پیشرفت تکنولوژی به حفظ محیط زیست و بقای آن برای نسل های آینده نیز توجه می نماید. 
برای نیل به این هدف، بهزیستی نیز با ارائه مطالب آموزشی به کودکان مهدهای کودک تحت نظارت خود، سعی در تربیت نسلی متعهد و کوشا نسبت به محیط زیست دارد. 
اینجانب پنجم ژوئن، روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته محیط زیست را به همه تلاشگران و حامیان محیط زیست تبریک عرض نموده، امیدوارم که این روز فرصتی را فراهم ‌آورد تا نگاه عمیق‌تری نسبت به این مسئله پیدا کرده و در حفاظت از محیط زیست برای نسل های آینده مسئولانه‌تر رفتار کنیم.
                                                                    دکتر مرضیه فرشاد
                                                           مدیر کل بهزیستی استان اصفهان

کد خبر 18162

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد