شهرستان همدان | مناسب سازی فراسازمانی است

در سال ۱۴۲۰ به همین تعداد زیاد مهدکودک، سرای سالمندان خواهیم داشت.

 به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان نشست مشورتی دبیرخانه مناسب سازی با حضور روسای شعبات 1، 2 و سه تامین اجتماعی برگزار شد.

 رئیس بهزیستی در این جلسه گفت: از هم اکنون با برنامه ریزی، مناسب سازی اماکن و اجرای قوانین حمایتی موجود و کارآمد، آماده رویارویی و ارائه خدمت درخور و شایسته به افراد دارای معلولیت فعلی و جمعیت ۲۵ درصدی افراد کم توان در سال ۱۴۰۵ باشیم.

 وی افزود: نگاهی به جمعیت جوان ایران در دهه ۶۰، چشم انداز جمعیت ۵۰ درصدی! افراد دارای معلولیت و کم توان را در ۲۵ سال آینده پیش روی ما قرار خواهد داد

 رضا افشاری که در موضوع افزایش جمعیت سالمندی کل کشور و به خصوص همدان و افزایش دهک های جمعیتی معلولین و افراد ناتوان صحبت می کرد بعد از اشاره به برون سپاری خدمات سازمان ها گفت: علاوه بر ساختمان های اداری ارگان ها، مراکزی همانند پلیس بعلاوه ۱۰، دفاتر پیشخوان خدمات دولت، پست بانک ها و کارگزاری های تامین اجتماعی بایستی شرایط حداقلی را برای ورود و استفاده آسان از خدمات داشته باشند. رئیس بهزیستی شهرستان امکان ورود با ویلچر به ساختمان ها، سطوح شیب دار، آسانسور و سرویس های بهداشتی افراد ناتوان و غیرحضوری و فن آورانه کردن خدمات دستگاه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: قانون حمایت از معلولین که نوشته ای برتر و جامع است به دفعات از سوی استانداری و بهزیستی به دستگاه ها و ارگان ها ابلاغ شده و همراه با استانداردهای مناسب سازی باز ابلاغ خواهد شد.

نمایندگان تامین اجتماعی شهرستان نیز با اشاره و تایید وجود الزامات قانونی، بر نمود داشتن و ضمانت اجرائی برای این قوانین اشاره کردند بنحوی که اگر نمود هایی از پلمپ ساختمان غیر استاندارد رسانه ای شود، مناسب سازی همه گیر خواهد شد

کارشناس مناسب سازی بهزیستی نیز در مورد آمادگی برای جشنواره شهید رجائی و بازدید های مکرر از اماکن تاکید کردند و گزارشی از ساختمان ها و بویژه مناسب سازی های ایراد دار و نا ایمن که در صورت بروز حادثه برای استفاده کننده عواقب قانونی و قضائی برای مجری و مدیر دستگاه خواهد داشت گزارش دادند.

کد خبر 18150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد