ارائه خدمات و حمایت‌های روانی به ۱۵۵۰ خانوار حاشیه نشین کرمانشاه

ایسناکرمانشاه /مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از ارائه خدمات و حمایت های روانی به ۱۵۵۰ خانوار حاشیه نشین استان در شرایط شیوع کرونا خبرداد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فاطمه رضوان مدنی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به استمرار بیش از سه ماهه بیماری کرونا، گفت: توجه به سلامت روان در روزهای شیوع این بیماری که مردم عمدتا بیشتر اوقات خود را در منزل سپری کرده و تفریح و مهمانی نمی روند از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا توجه به سلامت روان مردم با تشکیل کیمته بهداشت روان در دستور کار قرار گرفت.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در این کمیته، گفت: در تمامی اقدامات صورت گرفته در این کمیته روانشناسان محور اصلی کار بودند و خدمات و حمایت های روانی و اجتماعی را به افراد در معرض خطر از جمله کودکان زیر شش سال، سالمندان، معلولین، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، معتادین، کودکان بی سرپرست، افراد فقیر مناطق حاشیه نشین و بیماران روان ارائه کردند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ارائه خدمات  حمایت روانی و اجتماعی به معتادان در ۷۳ مرکز اقامتی و کاهش آسیب استان گفت: با توجه به خطر مسمومیت مصرف الکل و مواد و نیاز به اصلاح باورهای غلط در افراد معتاد مبنی بر تاثیر مثبت مصرف مواد و الکل در پیشگیری از ابتلا به کرونا، آموزشهای لازم به این افراد در مراکز کاهش آسیب ارائه شد.

وی افزود: همچنین طی این مدت خدمات و حمایت های روانی اجتماعی توسط روان شناسان و مددکاران اجتماعی به ۴۰۰ نفر از کودکان کار، ۳۵۰۰ زن خودسرپرست، ۱۱۱ کودک بی سرپرست و  ۸۲۱ معلول و ۳۰۰ سالمند نگهداری شده در مراکز تحت نظارت بهزیستی ارائه شده است.

رضوان مدنی با اشاره به فعالیت مراکز اورژانس اجتماعی در تمامی شهرستان های استان گفت: نیروهای این مرکز طی مدت شیوع کرونا به ۴۴۲۶ نفر از افراد در معرض آسیب های اجتماعی در سطح استان کرمانشاه خدمات ارائه کرده اند.

وی با اشاره به استقرار ۳۲ پایگاه سلامت روان در ۵۵ محله حاشین نشین استان افزود: طی مدت شیوع کرونا خدمات و حمایت های روانی اجتماعی توسط این پایگاه ها به ۱۵۵۰ خانوار حاشیه نشین ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به اشاره به تعطیلی مهدهای کودک در ایام شیوع کرونا گفت: در همین راستا حمایت های روانی اجتماعی، مدیریت استرس و آموزش مجازی به بیش از ۱۴ هزار کودک و خانواده های آنان توسط ۲۰۰ مهد کودک استان ارائه شده است.

رضوان مدنی با اشاره به افزایش تماس های "صدای مشاور" ( ۱۴۸۰) در ایام شیوع کرونا گفت: طی مدت شیوع بیماری کرونا به ۹۵۰۰ نفر از مردم استان از طریق این مرکز خدمات روانشناختی و مشاوره تلفنی ارائه شده است.

کد خبر 18143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد