بهزیستی به چه کسانی خدمت رسانی می‌کند؟

مدیر کل بهزیستی استان تهران در تشریح اقدامات بهزیستی گفت: این سازمان بیش از ۱۷۰ نوع خدمت به افراد تحت پوشش ارائه می‌کند و تنها در پایتخت بیش از ۲۴۵ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران؛امین شاهرخی گفت: در جوامع بشری، یکی از وظایف حکومت‌ها حمایت از اقشار آسیب پذیر و ضعیف است.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر کبیر انقلاب امام خینی (ره) این انقلاب، انقلاب پا برهنه گان است؛افزود:بعد از انقلاب سال ۵۷، حکومت برای حمایت از این قشر، سازمان بهزیستی تاسیس شد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه امسال، چهلمین سال ایجاد بهزیستی ادامه داد: در طول این چهل سال، خدمات و اقدامات این سازمان در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر و ضعیف بسیار موثر واقع شده است.

به گفته وی، ۲۴۵ هزار نفر در سطح استان تهران، تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

شاهرخی گفت:این سازمان بیش از ۱۷۰ نوع خدمت به جامعه تحت پوشش خود ارائه می‌دهد. به طوریکه خدمات سازمان بهزیستی شامل قبل از تولد با انجام آزمایش‌های ژنتیکی و تا مرگ یک فرد در دوره پیری می‌شود.

خدمت به زوج‌های جوان 
وی افزود: در بخش پیشگیری سازمان بهزیستی، آزمایش‌های ژنتیکی و غربالگری برای جلوگیری از تولد نوزادان بیمار انجام می‌شود.

شیرخوارگاه
مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: نوزادان تازه متولد شده تا ۶ ساله، در ۳ مرکز شیرخوارگاهی در تهران و ری نگهداری می‌شوند. به طور میانگین بیش از ۲۵۰ کودک در این مراکز نگهداری می‌شوند. این کودکان پس از مدتی نگهداری در این مراکز یا به فرزند خواندگی گرفته می‌شوند و یا در صورت رفع مشکلات خانواده‌های خود، به آغوش خانواده باز می‌گردند. در غیر اینصورت این افراد به مراکز دیگر بهزیستی منتقل می‌شوند.

مراکز توانبخشی

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی اظهار کرد: در معاونت توانبخشی، بیش از ۹۵ مرکز شبانه روزی در حال خدمت به ۱۴۰ هزار نفر معلول و کم توان جسمی و ذهنی هستند.

وی افزود: ۲۰ هزار نفر در مراکز شبانه روزی اقامت دارند و سایرین به صورت روزانه و موقتی خدمت دریافت می‌کنند.

مهدکودک
وی با اشاره به معاونت اجتماعی گفت: در این بخش به مهدکودک‌ها مجوز فعالیت داده می‌شود و وظیفه بازررسی و ارزیابی ۹۰۰ مرکز واقع در استان تهران را دارند.

زنان سرپرست خانواده، فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست
شاهرخی بیان کرد: همچنین حمایت از زنان سرپرست خانواده، فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست نیز توسط این سازمان انجام می‌شود. ۱۱ هزارو ۱۲۵زن  سرپرست خانوار مستمری بگیر سازمان هستند و ماهانه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۳۲۱کودک بی سرپرست و هزارو ۳۴۲ کودک فاقد سرپرست موثر نیز در ۱۰۰ مرکز شبه خانواده، خدمات دریافت می‌کنند.

سالمندان 
مدیر کل بهزیستی استان تهران درباره سالمندان گفت: حدود ۱۰۰ مرکز در تهران به نگهداری سالمندان می‌پرداند و ۵ هزارو ۷۲ نفر در این مراکز اسکان دارند.

کد خبر 18140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد