مفتخریم در جایی خدمت می کنیم که با بدنه مردم در ارتباط هستیم

حمیدرضا پوریوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در دیدار با آیت الله حسینی خراسانی فجرآبادی نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری گفت : مفتخریم در جایی خدمت می کنیم که با بدنه مردم در ارتباط هستیم و برای تحقق بخشی از اهداف نظام تلاش می کنیم

به گرازش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی  حمیدرضا پوریوسف در دیدار با آیت الله حسینی خراسانی فجرآبادی نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری گفت :  مفتخریم در جایی خدمت می کنیم که با بدنه مردم در ارتباط هستیم و برای تحقق بخشی از اهداف نظام تلاش می کنیم و با این انگیزه همیشه کار کردیم و چهل سال پیش نهاد این اداره به دستان شهید فیاض بخش کاشته شد و امروز تبدیل به درختی تناور شده است.

وی افزود: در آستانه چهل سالگی تاسیس بهزیستی هستیم و ۸ درصد جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بهزیستی هستند و560 هزار نفر را تشکیل می دهند که در قالب ۱۷۰ هزار خانوار از خدمات بهزیستی استفاده می کنند. آنچه در قانون توسعه ششم دو سال قبل رقم خورد بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی نام گرفت و این ارزشمند است چرا گه تمامی حوزه های سلامت با بهزیستی ارتباط دارند.

پوریوسف تصریخ کرد: در حال حاضر در ۲۱ شهرستان اورژانس اجتماعی فعال شده است و سالانه هزاران تماس تلفنی و مراجعه حضوری صورت می گیرد که به صورت شبانه روز خدمات روانشناسی و روان درمانی اعم از زنان و کودکان در معرض خشونت، خودکشی، معلول آزاری، سالمند آزاری ارائه می شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در استان خراسان بیش از ۱۲۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی هستند که بعد از تهران رتبه دوم را در اختیار داریم.

وی عنوان کرد: سال گذشته هزار و ۳۰۰ کودک بی سرپرست از نوزاد یک روزه تا نوجوان ۱۶ ساله را پذیرش داشتیم که به طور میانگین روزی ۳ کودک به بهزیستی ارجاع داده می شوند. ضمن اینکه سال گذشته بیش از ۴۰۰ نفر به عنوان فرزند خواندگی داشتیم و دیگر کودکان یا در مراکز نگهداری می شوند و یا به اقوام نزدیکشان واگذار شده اند.

پوریوسف خاطرنشان کرد: بهزیستی در خرداد ۹۵ طرحی را اجرا کرد و طی آن تمامی متقاضیان طلاق بایستی از مشاوره طلاق استفاده کنند و پس از آن تصمیم به طلاق بگیرند و در این راستا ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر به سازش قطعی رسیدند و سال ۹۸ بیش از ۴ هزار نفر سازش داشتند.

وی اظهارداشت: سال گذشته ۹ هزار و ۸۰۰ نفر معتاد متجاهر با دستور قضایی جمع آوری شده اند و در مراکز بهزیستی خدمات رسانی کرده ایم و در حال حاضر بیش از هزار معتاد متجاهر در مراکز بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: بیش از ۲ هزار مرکز غیر دولتی زیر پوشش بهزیستی است که شامل مهدهای کودک،خیریه، مراکز توانبخشی، مشاوره روانشناختی،مراکز ترک اعتیاد داریم که ۹۵ درصد فعالیت ها به بخش غیر دولتی واگذار شده است و تنها بحث نظارت را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی گفت: در آستانه چهل سالگی تاسیس بهزیستی طرح خدمات مراکز مثبت زندگی است که با ظرفیت ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز در کشور همزمان با هفته بهزیستی راه اندازی خواهد شد. درخراسان رضوی ۱۷۰ مرکز مثبت زندگی به صورت محله محور خدمات بهزیستی را به مردم ارائه خواهند داد بطوریکه خدمات بهزیستی به سطح محله خواهد رسید و ارتباط مردم و بهزیستی بیش از همیشه خواهد بود و دسترسی مردم را به خدمات افزایش می دهیم.

کد خبر 18138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد