تغییر زمان برنامه امبلیوپی بواسطه شرایط همه گیری کووید ۱۹

دکتر فرزاد گوهردهی با اشاره به تغییرات عمده ای که در دستورالعمل ابلاغی برنامه امبلیوپی اعمال شده است افزود: با توجه به هشـدارهای وزارت بهداشت در مورد احتمال اوج گیری بیماری کروناو همزمانی آن با انفلوانزایH۱N۱ در نیمه دوم سـال، زمان اجرای برنامه در سال جاری تغییر میکنـد. و به جای اجرای برنامه در آبان ماه ، از تاریـخ ۱۵/۴/۱۳۹۹ لغایت ۱۵/۷/۱۳۹۹ سال جاری، به مدت ۳ ماه می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران با بیان اینکه  شرایط اپیدمی کووید۱۹ در کشور ابعاد مختلف برنامه ها ، به ویژه برنامه های پیشـگیرانه و ارتقاء سلامت و از جمله برنامه کشوری پیشگیری ازآمبلیوپی را متاثر نموده است، گفت: این امر منجر شده است تا با اتخاذ تدابیر و در پیش گرفتن راهکارهای تازه بتوان احتمال مخاطراتی که سلامت کودکان ، والدین ، همکاران و کلیه دست اندرکاران برنامه را تهدید می کند به صـفر نزدیک نمود و به این ترتیب بتوان ضـمن اجرای برنامه از این شـرایط بحرانی عبور کرد.
 دکتر فرزاد گوهردهی با اشاره به  تغییرات عمده ای که در دستورالعمل ابلاغی برنامه امبلیوپی اعمال شده است افزود:  با توجه به هشـدارهای وزارت بهداشت در مورد احتمال اوج گیری بیماری کروناو همزمانی آن با انفلوانزایH۱N۱ در نیمه دوم سـال، زمان اجرای برنامه در سال جاری تغییر میکنـد. و به جای اجرای برنامه در  آبان ماه ، از تاریـخ ۱۵/۴/۱۳۹۹ لغایت ۱۵/۷/۱۳۹۹ سال جاری، به مدت ۳ ماه می باشد.
وی با اشاره به تاکید پروتکـل اجرای برنـامه در شـرایط همه گیری کوویـد ۱۹ مبنی بر ممنوعیت  چاپ و توزیع بروشور ،کتابچه ، برگه های دارای آدرس اپتومتریست  خاطرنشان کرد: به منظور به حـداقل رساندن تماس فرد غربالگر با کودک و نیز کاهش زمان غربال تنها ابزار انجام غربال کودکان در سال جاری دستگاه میباشد و استفاده از چارتE  تا اطلاع بعدی ممنوع میباشد  و  تنها کارت سلامت ویا سنجش دراختیاروالدین قرارگیرد.

کد خبر 18105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد