علیرغم تکالیف قانونی ، شرایط به نفع افراد دارای معلولیت نیست

دومین جلسه ستاد استانی نظارت بر اجرای قانون حمایت از افراد دارای معلولیت به ریاست معاون سیاسی امنیتی ، استانداری و با حضور مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری ، مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان ، جمعی از کارشناسان مرتبط و نمایندگان افراد دارای معلولیت و همچنین نمایندگان سازمان های دولتی در محل سالن اجتماعات پیامبر اعظم استانداری برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان در ابتدای این جلسه عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه حمایت استاندار کرمان با عث شد که این ستاد تشکیل شود ؛ اظهار داشت :  با توجه  به جایگاه مهم و تاثیر گذار افراد دارای معلولیت و توان باالقوه  این گروه می توان با در نظر گرفتن قانون شهروندی و قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در دو سطح ملی و استانی برای پاسخ به مطالبات این افراد اقدام کرد .
وی اقدامات انجام شده برای افراد دارای معلولیت را کافی ندانست و  گفت : علیرغم تکلیفی که قانون بر عهده سازمان های دولتی و غیردولتی گذاشته است ، شرایط به نفع افراد دارای معلولیت نیست .
صادق زاده با اشاره به گران بودن وسایل کمک توانبخشی ، نداشتن پوشش بیمه ای تامین وسایل کمک توانبخشی را از عمده مشکلات افراد دارای معلولیت دانست و افزود : پوشش بیمه ای ، اشتغال و مسکن از مهمترین مطالبات است که اگر دستگاههای اجرایی به وظایف قانونی خود عمل کنند ؛ بسیاری از این نیازها رفع می شود .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان  با اشاره به اینکه در سال 98 از  مبلغ 12 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ، فقط 10 درصد این مبلغ تحقق یافت ؛ افزود: گرچه دولت با مشکلات اعتباری روبه‌رو است ، ام می توان  با هم‌افزایی بخشی از مشکلات را در استان پیگیری و برطرف کنیم.
محمد صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر ضرورت برگزاری منظم و مستمر جلسات ستاد نظارت بر تحقق حقوق افراد دارای معلولیت ، گفت : هر سازمان بر اساس وظایف و مسئولیت های سازمانی باید نسبت به اجرای قانون حمایت از معلولین اقدام کند .

زهرا موسی‌پور مدیرکل اموراجتماعی استانداری کرمان افراد دارای معلولیت در استان کرمان را از افراد شاخص معرفی کرد که در موضوعات مختلف فرهنگی – اجتماعی – ورزشی  دارای رتبه و مقام های برتر هستند که باید از این ظرفیت عظیم برای توسعه استان بهره برد .

گفتنی است در این جلسه هریک از نمایندگان گروه های مختلف افراد دارای معلولیت به طرح مسائل و مشکلات پرداختند .

کد خبر 18082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد