صدور مجوز  مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان

اصلی ترین خدمات بهزیستی در حوزه اعتیاد توجه به همه ی ابعاد فردی اجتماعی معنوی و زیستی فرد در دامان اعتیاد و خانواده وی می باشد که به بازتوانی فرد کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان با حضور معاونین در  خصوص خدمات اداره کل بهزیستی استان سمنان در حوزه کنترل و کاهش  درمان اعتیاد  بیان داشت:تاکید بر پیشگیری یکی از رویکردهای اصلی سازمان بهزیستی است و بهزیستی بعنوان یک نهاد تخصصی خدمات تخصصی متفاوتی را به آحاد جامعه ارائه می دهد.

ایزدپور بیان داشت: بعد از گذشت بیش از بیست سال تجربه ارائه خدمات درمانی به بیماران وابسته به مواد  به نظر می رسد بدلیل چند وجهی بودن این بیماری و پیچیدگی موضوع و به رغم گسترش کمی موفقیت چشمگیری در درمان اعتیاد حاصل نشده است.

وی افزود: یکی از این خدمات فعالیت در حوزه درمان و کنترل و کاهش اعتیاد است که خدمات آن در مراکز گذری شلتر و کمپ ها به جامعه هدف و عموم ارائه می شود و کمتر دستگاهی است که چنین خدمات متفاوتی را داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ادامه اظهار داشت:اصلی ترین خدمات بهزیستی در حوزه اعتیاد توجه به همه ی ابعاد فردی اجتماعی معنوی  و زیستی فرد در دامان اعتیاد  و خانواده وی می باشد که به بازتوانی فرد کمک می کند.

ایزدپور بیان داشت: باز توانی زمانی به معنای کامل اتفاق می افتد که  همه ی ابعاد تخریب شده زندگی فرد درزمان اعتیاد  بازسازی و درمان شود.

وی در ادامه گفت:از بیش از بیست سال تجربه ارائه خدمات درمانی به بیماران وابسته در راستای رفع بخشی از این مشکلات و پس از بررسی و نیازسنجی موضوع الگویی تحت عنوان "الگوی جامع درمان و بازتوانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان" تهیه و تدوین شد.

  مدیر کل بهزیستی استان سمنان  در پایان در خصوص خدمات این مراکز بیان داشت:در این الگو بطور همزمان علاوه بر ارائه مداخلات سم زدایی و پرهیزمدار با بهره گیری از اکثر رویکردهای درمان و بازتوانی اعتیاد به رفع چالشهای خانوادگی و اجتماعی بیمار مداخلات روانی اجتماعی و توانمندسازی شغلی پرداخته و تمامی این خدمات در قالب طرح درمان بصورت تک دوزی برای هر فرد طی برنامه مدیریت مورد حین و پس از ترخیص ارائه می شود. و به رغم

کد خبر 18077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد