۵۳۹ معلول در روستاهای قزوین شناسایی شدند

بهزیستی استان قزوین از سال گذشته تاکنون ۵۳۹ معلول را در روستاهای این استان شناسایی کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین راحله جاتن معاون توانبخشی بهزیستی استان با اعلام این خبر اظهار داشت: این معلولان با همکاری دفتر توانبخشی مبتنی بر جامعه یا همان CBR و با مشارکت ۲۲ تسهیلگر در ۶ شهرستان استان قزوین شناسایی شدند.

راحله جاتن با بیان اینکه هفت هزار و ۷۲۹ معلول در روستاهای استان قزوین از بهزیستی خدمات می‌گیرند، اضافه کرد: در همین مدت ۶۲۶ نفر وسایل کمک توانبخشی شامل ویلچر، عصا، واکر، سمعک دریافت کردند.

وی تصری کرد: مناسب سازی ۱۴۸ معبر برای ورود به سرویس‌های بهداشتی، منازل معلولین روستایی، وسایل زندگی و تجهیزات، اماکن عمومی و محیط زندگی نیز مواردی بود که در همین مدت انجام شد.

جاتن به معیشت این معلولان پرداخت و گفت: با کمک دفاتر تسهیل‌گری ۲۴۵ نفر از معلولان به صورت خود اشتغالی، ۵۳۵ نفر با دریافت کمک هزینه معیشتی ، ۶۴ نفر شاغل ، ۵۸ نفر به شکل استادشاگردی و ۳۸ نفر به کلاس‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای اعزام شدند تا در آینده به نقطه توانمندی دست یابند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین در خصوص تشکیل کارگاه‌های آموزشی در روستا و به منظور افزایش سطح آگاهی جامعه محلی خاطرنشان کرد: یکهزار و ۶۰۶ نفر از معلولان تحت پوشش خانواده‌ها و افراد سالم محلی در ۴۴ کارگاه با موضوعات متنوع پیشگیری از معلولیت، مهارت های زندگی و ژنتیکی شرکت کردند.

استان قزوین دارای ۹۵۲ روستا و جمعیتی معادل ۳۲۱ هزار و ۶۱۰ نفر است.

کد خبر 18068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد