بازدید از مراکز اجتماع درمان مدار TC و MTC

صبح روز دوازدهم خرداد ماه مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد باتفاق معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان دکتر قاسم نژاد ، علی باقری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان ، معاون امور پیشگیری بهزیستی دکتر نوبخت ، حجت الاسلام حمید نادم مسئول روابط عمومی از مراکز اجتماع درمان مدار MTC و TC بازدید کردند

دکتر حسین نحوی نژاد در بازدید از دو مرکز درمانی اقامتی معتادان تحت عنوان مراکز اجتماع درمان مدار  TC و MTC عنوان کرد : رویکرد درمان مدار هنوز در بین مردم شناخته شده نیست و خیلی ها از این روش درمانی مطلع نیستند و پیشنهاد دادند که مرکز مربوطه به نوعی اطلاع رسانی نموده و حتی با  پزشکان عزیز متخصص اعصاب و روان مبنی بر ارجاع بیماران نیازمند درمان اعتیاد ، بدین روش ارتباط برقرار نمایند و یا رزیدنت ها ، این تخصص دوره ای را در این مرکز بگذرانند.

مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت در صورتی که افراد جامعه از این روش درمانی مطلع گردند باعث شده تا مرکز کمتر به حمایت های دولتی متکی شود .

وی همچنین بر روی مراقبت های پس از خروج بیماران تاکید نمودند ، که بیماران بعد از پایان دوره درمان بتوانند به خانواده و جامعه بازگشت نموده و به اشتغال پایدار دست یابند.

شایان دکر است : طی این بازدید مقرر گردید مرکز ماده ۱۶ که برای آن دسته از معتادین متجاهری است که داوطلب ترک و حضور در مراکز نبوده و معرف نیز نداشته و در خیابان‌ها رها شده‌اند. به این مکان انتقال یابد

کد خبر 18058

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد