ابلاغ بخشنامه پذیرش مجدد گروه هدف ترخیص موقت و شرایط ملاقات گروه هدف و خانواده

از سوی کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور، «بخشنامه پذیرش مجدد گروه هدف ترخیص موقت و شرایط ملاقات گروه هدف و خانواده» به تمامی مدیران کل استانی بهزیستی ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، متن بخشنامه به این شرح است:

 نظر به اینکه بر اساس الگوی علمی ارزیابی ریسک توسط وزارت بهـداشت، درمان و آموزش پزشــکی، مراکز شـبانه روزی توانبخشـی با ضریب ریسک بالا، مکان های پرخطر در انتقال ویروس کوویـد ۱۹ تلقی گردیده اند، لذا اسـتمرار پیاده سازی کامل و دقیق دسـتورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغ شـده توسط وزارت بهـداشت و سازمان بهزیستی لازم الاجرا و مبتنی بر مسـئولیت اجتماعی ضـروری می باشد.بطوری که عوارض احتمالی مترتب بر شکسـتن قرنطینه در مراکز، باعث لطمات جبران ناپـذیر به سلامت گروه هـدف مقیم و کارکنان خواهد شد و ممکن است متاثر از نتایج امر، واجد مسئولیت قانونی و کیفری هم باشد.

لذا به منظور به حداقل رساندن خطر سرایت بیماری و بالا بردن ضریب سلامت خدمت گیرندگان و کارکنان مراکز شبانه روزی همچنین حفظ امنیت سلامت و بهداشت روان خانواده های آنان، پذیرش مجدد گروه هدف ترخیص شده از سوی مراکز به علت شـیوع بیماری کووید ۱۹ صرفًا در مناطق سفید و زرد و همچنین ملاقات گروه هدف و خانواده مشروط به رعایت مفاد ذیل، از تاریخ ایلاغ این بخشنامه بلامانع می باشد.

شرایط پذیرش مجدد گروه هدف ترخیص شده در مناطق سفید و زرد:

 ۱-پذیرش گروه هدف به صورت تدریجی و با توجه به تعداد تخت موجود در بخش قرنطینه و رعایت فاصله استاندارد

۲-انجام آزمایش تشخیصی(pcr) توسط خانواده گروه هدف و اخذ نتیجه منفی

در صورتیکه بر اساس تائید مددکار اجتماعی، خانواده بضاعت پرداخت هزینه آزمایش مذکور را ندارد در اولویت پوشـش کمک موردی یا کمک هزینه درمان از سوی استان قرار گیرد.

۳-گذراندن دو هفته قرنطینه در بدو ورود در اتاق جداگانه با رعایت کامل استانداردهای احتیاطی و دستورالعمل های تخصصی سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و حصول اطمینان کامل  از عدم ابتلا و یا علایم احتمالی بیماری کووید۱۹ جهت ورود به بخشهای اقامتی

۴-مستند سازی کامل اقدامات

شایان ذکر است پـذیرش گروه هـدف جدید به اسـتثنای افراد مجهول الهویه و فاقد سـرپرست موثر دارای دسـتور قضائی و افراد دارای تائیدیه گزارش مددکاری مبنی بر عدم وجود سرپرست، همچنان ممنوع می باشد.

شرایط ملاقات گروه هدف و خانواده:

ملاقات به شیوه مجازی همچنان تاکید می گردد در صورت ضرورت ملاقات حضوری گروه هدف و خانواده، رعایت نکات ذیل الزامی می باشد:

۱-تب سنجی فرد ملاقات کننده در بدو ورود و نداشتن هرگونه علایم احتمالی بیماری۱

۲-ملاقات می بایست در فضای غیر اقامتی در اتاق ویژه ملاقات یا فضای باز با رعایت عدم تماس و ارتباط فیزیکی انجام شود.

۳- با تعبیه طلق شـفاف بین ملاقات شونده و ملاقات کننـده، فضای ایمن ایجاد شود. در فضای ایمن تجهیزات حفاظتی ماسک، دسـتکش و پاپوش برای ملاقات کننده کفایت می کند.

۴-در صورت عدم امکان ایجاد فضای ایمن با تعبیه طلق، ملاقات حضوری می بایست منوط به پوشش کامل شامل ماسک، گان سربند، پاپوش، شیلد و دسـتکش استاندارد با رعایت فاصـله اسـتاندارد صورت پذیرد تا ضـمن رعایت نکات بهداشتی و حفظ امنیت سلامت ملاقات شونده، کارکنان و افراد ملاقات کننده نیز دچار مخاطره نگردند.

۵-در اتاق ملاقات می بایست افراد بصورت نوبتی ورود نموده تا از هرگونه تجمع احتمالی جلوگیری گردد.

 ۶-مدت زمان ملاقات با توجه به حضور تعداد خانواده های متقاضی محاسبه و محدود گردد.

۷-در مواردی که فرد تخت گرا بوده و امکان انتقال به اتاق ملاقات وجود نداشته باشد، می بایست با رعایت موارد بند ۳ و ۴ ملاقات صورت پذیرد.

نظارت بر حسن اجرای مفاد بخشنامه به عهده مدیر کل محترم بهزیستی استان می باشد.

کد خبر 18047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد