برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سال جاری در سالن اجتماعات فرمانداری

اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان دیواندره با دستور کار گزارش اقدامات ادارات عضو در سال ۹۸ و آسیب شناسی فعالیت ها در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان در این جلسه که به ریاست جمال ارشدی، فرماندار دیواندره برگزارشد، ابتدا فرماندار ضمن مهم خواندن بحث اعتیاد به عنوان یک مسأله اجتماعی مهم گفت: علل و عوامل گرایش به اعتیاد و متغیرهایی که در گرایش به مواد مخدر تاثیرگذار هستند باید کنترل شود، امروز نهادهای فرهنگی با مسئولیت سنگینی که برعهده دارند اگر هماهنگ عمل نکنند هر روز آسیب ها بیشتر خواهد شد،و هم چنین اجرای برنامه های شاد و فرهنگی فشارهای اجتماعی برای گرایش به مواد مخدر را کم می کند.

وی در ادامه گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی، انجمن های مردم نهاد و اقشار مردم، هم چنین فضای مجازی، رسانه ها و دستگاه های تبلیغی و فرهنگی برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد.

ارشدی در ادامه افزود: ضمن این که مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان باید قدرت اجرایی داشته باشد، بعد اجرایی و هماهنگی مصوبات نیز باید تقویت شود.

در پایان جلسه کریمیان رئیس اداره بهزیستی دیواندره با اشاره به اهمیت پرداختن به مسئله اعتیاد گفت این موضوع نباید تقویمی و مناسبتی باشد بلکه باید فرایندی بوده و از ظرفیت انجمن ها، سمن ها و ... در راستای اجتماعی شدن حوزه عملکردی استفاده شود.

وی یکی دیگر از آفت های حوزه اعتیاد را بخشی و جزیره ای نگریستن فعالیت ها دانست که منجر به هدررفت منابع و عدم کارآیی می شود اما با تشریک مساعی و هم افزایی مابین دستگاه ها و سازمان های مردم نهاد می توان به نتایج مطلوب و اثربخشی رسید.

کد خبر 18045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد