نشست تحلیلی بهزیستی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا جهت ساخت مسکن مددجویان

نشست تحلیلی ساخت مسکن مددجویان جهت افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار،فی ما بین اداره کل بهزیستی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برگزار گردید.

در این نشست زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود : از ابتدای طرح نهضت مسکن مددجویان تا کنون     2220هزار واحد مسکونی برای واگذاری به مددجویان تحت پوشش این اداره کل احداث شده است

امینی افزود : احداث واحدهای مسکونی با کمک نهادها و سازمانهایی همچون؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، و غیره صورت گرفته است

وی به تفاهم نامه بین این اداره کل با قرارگاه خاتم اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است فاز یک عملیات احداث و  واگذاری 7 واحد مسکونی مددجویی در شهرستانهای خنداب 3 واحد  ، شازند2 واحد  وخمین 2 واحددر مناطق شهری و روستایی  با مساحت ۵۰ تا ۶۰ متر برای خانواده‌های دارای معلولیت شدید و خیلی شدیدی که دهک درآمدی آنها پایین میباشد آغاز شود.

به گفته ایشان  صفر تا صد کار طراحی، ساخت و صدور پروانه ساخت این تعداد واحد مسکونی توسط سه نهاد بهزیستی، بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  با بیان اینکه تامین زمین توسط خود مددجو صورت خواهد گرفت گفت : طبق برآورد انجام شده هزینه ساخت هر متر مربع ساخت مسکن یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که ۷۵ درصد توسط بهزیستی و ۲۵ درصد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا تامین می‌شود، همچنین اگر خانواده معلولی زمین نداشته باشد توسط بنیاد مسکن تامین می‌شود.

امینی  با ابراز امیدواری از واگذاری این تعداد واحدهای مسکونی تا پایان سالجاری افزود : قرار است اخذ معافیت انشعاب آب و برق و عوارض صدور پروانه ساختمانی هم با همکاری نزدیک بهزیستی با بنیاد مسکن صورت بگیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد : طراحی و تهیه نقشه های فازهای یک و دو و همچنین مناسب سازی بر عهده قرارگاه خاتم انبیا ء خواهد بود.

 ایشان افزود: قصد ما امروز شروع مشارکت سه نهاد است که این هم افزایی نهادها و دستگاهها برای امر خیر که منافع آن  بطور مستقیم به مردم می رسد را به فال  نیک می گیریم.

مهندس شاهوردی نماینده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء(ص) در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه این قرارگاه در کنار اجرای ابر پروژهها در سطح کشور، ماموریت رسیدگی به وضعیت محرومین را نیز تعریف کرده است گفت: قرارگاه خاتم انبیاء در حاشیه  فعالیت های خود در جهت محرومیت زدایی، شناسایی روستاهای  کمتر برخوردارو رفع مشکلات مردم نیز گام هایی بر می دارد.

وی افزود: در این راستا، طرح هایی عمرانی مثل؛ احداث پل، مدرسه، خانه بهداشت و غیره از سوی این قرار گاه صورت می گیرد.

کد خبر 18042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد