مجموعه سازمانی بهزیستی در  مقابله با بحران کرونا «سربلند» است

جلسه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر سازمان بهزیستی کشور با حضور رییس سازمان و اعضای این ستاد و به منظور ارائه گزارش آخرین آمار و اطلاعات و تصمیمات جدید این کمیته در خصوص مقابله با بیماری کووید ۱۹، صبح امروز ۱۱ خرداد در سالن اجتماعات ساختمان ستاد بهزیستی کشور تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور در این جلسه با تاکید بر اهمیت اقدامات خوب و بهنگام کمیته بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی در کنترل شیوع ویروس کرونا در میان جامعه هدف بهزیستی، گفت: توجه به تمامی جنبه های سلامت اعم از جسمی، روانی، اجتماعی و ... در کنترل این ویروس ضروری است.

وی افزود: برای مثال در حوزه سالمندی به نگاهی جامع نیاز داریم تا با حفظ اعتدال در تصمیم گیری ها به کنترل ویروس بپردازیم بطوریکه اعمال محدودیت هایی مانند منع ملاقات و رفت و آمد منجر به تاثیرات نامطلوبی همچون افسردگی و ... نشود.

رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: بازتوانی و تجدید قوا چه برای خودمان و چه برای افراد مستقر در مراکز سازمان در این محدوده زمانی لازم است و اگر ویروس کرونا به همین شکل ادامه یابد، یک زندگی مسالمت آمیز با این ویروس (مشابه ویروس آنفلوآنزا) شکل می گیرد.

دکتر قبادی دانا همچنین از اعضای کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار سازمان بهزیستی خواست تا باتوجه به احتمال شیوع بیماری آنفولانزا در فصل پائیز، نسبت به انجام هماهنگی های لازم برای تهیه  واکسن آنفلوآنزا  و تزریق آن در زمان مناسب برای مددجویان مستقر در مراکز سازمانی، اقدام نمایند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک و مشکلات این صنف گفت: ادامه تعطیلات در مهدهای کودک ممکن است به مشکلات این صنف در سال آینده منجر شود، تلاش خواهیم کرد با تمهیداتی و پذیرش موارد اولویت دار مهدهای کودک بازگشایی شوند.

دکتر قبادی دانا همچنین تداوم فعالیت های فیزیوتراپی، کار درمانی و اقدامات بازتوانی که در مراکز توانبخشی انجام می شود را ضروری دانست و افزود: ایجاد وقفه طولانی مدت در این خدمات می تواند به روند درمانی مددجویان این مراکز آسیب وارد کند و مشکلات جدی تری برای آنان به وجود آورد. بنابراین لازم است که با حفظ تعادل و راهکارهای کنترل ویروس، به ادامه فرایندهای جاری زندگی بپردازیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور همچنین استراتژی اولیه کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار سازمان بهزیستی را از عوامل موفقیت در کنترل بیماری کرونا در میان جامعه هدف سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود:اقدامات بهنگام و زودهنگام و بخشنامه های متناسب که قبل ازهمه گیری ویروس کرونا در کشور یعنی در روز ۵  بهمن ماه و ۲۷ بهمن ماه ابلاغ شد و همچنین تشکیل این کمیته در روز ۲ اسفند ماه سال گذشته منجر به کنترل بیماری در نخستین روزهای آن شده است.

وی افزود: مدیریت محکم و از نزدیک و همکاری اعضای کمیته چه در ستاد و چه در استانها، پیگیری های لحظه به لحظه، دستورالعمل های تخصصی متعدد و متناسب با هریک از مراکز سازمان و گزارش دهی های شبانه روزی و ... همه اینها در کاهش مرگ و میر افراد و پایین بودن آمار فوتی ها  در مراکز ما خودشان را نشان دادند.

رییس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: ابتدا لطف و عنایت خداوند و پس از آن موثر بودن بنیان خانواده در ایران و حساسیت و پیگیری افراد اعم از کارشناسان و کارمندان، پدر یاران و مادریاران، مددکاران، نیروهای خدماتی و همه و همه که دلسوزانه و آگاهانه پای کار آمدند و این فرهنگ، دانش و نگرش را داشتند که با روحیه فداکاری و ایثار و  روشهای علمی به کار گیری شده، ما را همراهی کنند.

دکتر قبادی دانا همچنین به تفاوت های فرهنگی در میان جامعه ایران و اروپا اشاره کرد و گفت: در هیچ یک از بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور ما هیچ معلول، سالمند و ... پشت درهای بسته بیمارستان ها و مراکز درمانی نماند و درمان او به دلیل ناتوانی هایش محدود نشد در صورتی که در بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپایی این اتفاق افتاد.

وی همچنین به هماهنگی خوب در سطوح بالای کشور اشاره کرد و افزود: ورود مقام معظم رهبری به موضوع کرونا، تعطیلی حرم ها، مساجد و اماکن زیارتی، همکاری خوب وزیر بهداشت و تیم وزارتخانه و هم چنین در سازمان بهزیستی نیز  مدیریت خوب ستاد کمیته پیشگیری، تمامی شرکای اجتماعی، پرسنل ستادی و استانی، معاونت های مختلف توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری و تمامی حوزه ها تنگاتنگ هم  کار کردند، و بخشهای مختلف اعم از حراست، بازرسی، پشتیبانی، حقوقی، پدافند غیر عامل و ... نیز در بطن کار بوده اند، که همه اینها جای تقدیر و تشکر ویژه دارد و مجموعه سازمانی در این بحران، پیش وجدان خود رو سفید و سربلند است.

وی همچنین به تفاوت آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در ایران و کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: در برخی از کشورهای اروپایی در حدود نیمی از تلفات ناشی از کرونا در خانه های سالمندان رخ داده است در صورتی که در کشور ما این رقم زیر دو درصد است و از ۲۵۰۰ مرکز بهزیستی در سراسر کشور در حدود ۵۰ یا ۶۰ مرکز به این ویروس آلوده شده اند که کار بزرگی است و  شایسته تقدیر و سپاس است.

رییس سازمان بهزیستی کشور در پایان بر استمرار اجرای پروتکل های بهداشتی در مراکز سازمان تاکید کرد و افزود: این استمرار می تواند منجر به تغییر رفتار شود و ما را به نتایج خوبی برساند و لازم است که با رویکرد بازکردن شرایط (به گونه ای نباشد که احساس رها شدن از ویروس به افراد دست دهد) همچنان به اجرای دستورالعمل ها بپردازیم.

کد خبر 17989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =