جمع آوری  بیش از 1 میلیاردودویست  میلیون  ریالی زکات فطریه در استان مرکزی

هموطنان استان مرکزی در ماه مبارک رمضان بیش 1 میلیارد ودویست میلیون ریالی در قالب فطریه به بهزیستی و مراکز تحت نظارت بهزیستی استان مرکزی کمک کردند

زهرا امینی مدیر کل بهزیستی استان مرکزی  با اعلام این خبر افزود : در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش همدلی مومنانه ، بهزیستی استان مرکزی  با کمک هم استانیها  توانست درپایان ماه مبارک رمضان گام موثری در کمک به جامعه هدف خود بردارد.

وی افزود : مردم خیر و نیکوکار این استان در ماه رمضان امسال و در اجرای پویش همدلی مومنانه در پرداخت زکات فطریه بیش از 1 میلیارد ریال اهدا کرده اند.

امینی  افزود:این مبالغ  به صورت نقدی ومستقیم به بهزیستی استان ویا مراکز تحت نظارت بهزیستی بوده است  که این رقم نسبت به سال گذشته با رشد قابل ملاحظه ای همراه بود.

این مقام مسئول  بیان کرد: این مبالغ برای تامین مایحتایج معلولان شدید و خیلی شدید، جسمی حرکتی، ذهنی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند، معلولان بی سرپرست، کمک به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مراکز شبه خانواده و همچنین کمک به خانواده‌های نیازمند که سرپرست خانوار معلول هستند، زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، همچنین آسیب دیدگان اجتماعی ناشی از کرونا که به لحاظ درآمدی و مایحتاج ضروری زندگی نیاز به کمک دارند، در اولین فرصت و بنا به تقسیمات جغرافیایی در همان منطقه  هزینه خواهد شد.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد : همچنین مبالغ جمع آوری شده از مراکز دولتی به محض نهایی شدن آمار، در کوتاهترین فرصت به حساب خانواره های نیازمند واریز می شود.

مدیر کل  بهزیستی استان مرکزی افزود : فطریه جمع‌آوری‌ شده در هر سال بر اساس موازین و دستورالعمل‌های شرعی در سریع‌ترین زمان ممکن  و در کمتر از ۴۸ ساعت به نیازمندان واقعی پرداخت می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد:  امسال به علت شیوع کرونا  از برگزاری سفره های اطعام و افطار در مراکز و پذیرایی از مددجویان معذور بودیم اما خیرین معزز با کمکهای نقدی و غیرنقدی خود در قالب پویش همدلی مومنانه بهزیستی را در تامین سبدهای غذایی یاری نمودند.

ایشان ضمن قدردانی ازکلیه نیکوکاران ارجمند که با عمل به وظیفه اجتماعی خود دست بهزیستی را در رفع گوشه ای از نیازهای جامعه هدف گرفتند افزود : با توجه به شرایط اقتصادی و تنگناهای معیشتی خانواده های تحت پوشش همچنان نیازمند یاری خیرین استان هستیم.

وی اضافه کرد: مبلغ فطریه جمع آوری شده هر شهرستان به منظور کمک به نیازمندان همان شهرستان و جهت ایجاد مسکن، تعمیر و تجهیز منازل، اشتغال و درمان، تسهیل ازدواج و تأمین جهیزیه معلولان و مددجویان نیازمند و تهیه مواد غذایی خانواده‌های نیازمند هزینه می شود.

کد خبر 17977

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد