معتادین بهبود یافته بشرط ۱۸ماه پاکی وام اشتغال دریافت می کنند

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان از اعطای تسهیلات خود اشتغالی به معتادان بهبود یافته خبرداد و گفت :این تسهیلات به افرادی اختصاص می یابدکه حداقل18ماه دوره پاکی داشته واطلاعات آنها در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت شده وتحت پوشش بهزیستی باشند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی  استان زنجان محمد محمدی افزود : این تسهیلات تا سقف  500میلیون ریال  است که به صورت قرض الحسنه و با سود 2 تا 4 درصد و از محل اشتغال بند ب تبصره 16 تسهیلات اشتغال پرداخت می شود ، همچنین باید متقاضیان این وام ، دوره آماده‌سازی شغلی را گذرانده باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را استخدام می کنند نیز می توانند وام دریافت کنند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به کارفرمایانی نیز که تا سقف 5 نفر از معتادان را به کار بگیرند وام پرداخت می‌کند و این وام نیز تا سقف 2میلیارد و 500 میلیون ریال(برای 5 نفر )  به کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته دارای شرایط اشتغال را به کار می گیرند، پرداخت خواهد شد. این وام به شکل مستقیم به معتادان پرداخت نخواهد شد و پس از تشکیل پرونده در اختیار کارفرمایان قرار خواهد گرفت.
وی خاطر نشان کرد : در سال گذشته 24 میلیاردو 475 میلیون ریال تسهیلات به 127 معتاد بهبود یافته با سابقه 18ماه پاکی را برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند .
محمدی مشکل اصلی مددجویان در عدم دریافت تسهیلات را نداشتن ضامن معتبر عنوان کرد و گفت: در این زمینه با بانک‌ها رایزنی‌هایی انجام شده است که روند پرداخت تسهیلات به مددجویان آسان تر صورت پذیرد.
مدیر کل بهزیستی بادآور شد : در حال حاضر 28مرکز بازتوانی و بهبودی معتادین تحت نظارت بهزیستی استان زنجان فعالیت می کنند که از این تعداد 14 مرکز اقامتی ، 12 مرکز سرپایی و1 مرکز کاهش گذری آسیب و 1 مرکز شلتر ( سرپناه ) در حال ارائه خدمات درمانی به معتادین است .

کد خبر 17973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد