بازگشایی مهدکودک‌ها در انتظار دستور ستاد ملی مقابله با کرونا / دردسرهای ناتمام کرونا برای مادران شاغل

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: با وجود نامه‌ای که برای بازگشایی مهدها به ستاد استانی مقابله با کرونا فرستاده‌ایم، این درخواست همچنان بی‌نتیجه مانده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، دکتر غلامحسین حقدادی با اعلام این خبر افزود: مسئله بازگشایی مهدکودک‌ها به‌قدری مهم است که همچنان پیگیری‌های بسیار زیادی، چه از سوی سازمان بهزیستی کشور و چه اداره کل خراسان‌رضوی نسبت به وضعیت مبهم آن در حال انجام است. اما تاکنون ستاد ملی مقابله با کرونا دستورالعملی برای بازگشایی مهدها صادر نکرده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد اخیر ما مبنی بر بازگشایی مهدهای اداری اقماری نیز بی‌پاسخ مانده است و بنابراین امکان برپایی چنین فضایی را نخواهیم داشت.

حقدادی علت اصلی مخالفت با بازگشایی مهدها را روابط فیزیکی نزدیک میان کودکان و مربی بیان کرد و گفت: معتقدم در زمینه بازگشایی فضاهای آموزشی، تفاوتی میان مهدکودک‌ها و مدارس نیست؛ چون هر ۲ نهاد آموزشی می‌توانند از پروتکل‌های بهداشتی تبعیت کنند، اما نظر ستاد ملی کرونا متفاوت است. 

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی مشکل این روزهای بسته‌بودن مهدکودک‌ها را گرفتاری‌های والدین شاغل به‌ویژه مادران دانست و تأکید کرد: عمده پیگیری‌های اخیر ما برای حمایت از مادران شاغل و کاستن از گرفتاری‌های آن‌هاست که در شرایط کنونی امید چندانی به موفقیت نداریم.

وی در پاسخ به اخباری مبنی بر نگهداری کودکان در مراکز غیرمجاز تصریح کرد: برخی خانواده‌ها، فرزندان خود را به مراکز خصوصی‌ای سپرده‌اند که کنترل سازمانی ندارد و ما آن را به هیچ وجه تأیید نمی‌کنیم. برخی خانواده‌ها نیز مربیان مهد را به‌صورت خصوصی به استخدام خود درآورده‌اند تا سیر آموزش کودکشان قطع نشود. در پاره‌ای مواقع، برخی مؤسسات و کلاس‌های آموزشی که پیش از این با کودکان در ارتباط بوده‌اند هم به جرگه مراکز نگهداری از کودکان پیوسته‌اند که خلاف شرح وظایف آن‌هاست.

حقدادی آسیب‌های تعطیلی مهدکودک را فراتر از تعطیلی چندماهه دانست و تصریح کرد: زیرساخت‌هایی که منجر به راه‌اندازی و اداره یک مهدکودک می‌شود گسترده است و با این تعطیلی، اول اینکه نیروی انسانی باتجربه و آموزش‌دیده از دست می‌رود و دوم اینکه رواج مراکز غیرمجاز باعث بی‌انگیزگی در تأسیس مهدهای جدید خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی تأکید کرد: با شرایط کنونی، بسیاری از مهدها دوام نخواهند آورد. ضمن اینکه تاکنون نیز ۳۰ نامه رسمی لغو پروانه به این اداره کل فرستاده شده است و مربیانی که ۲۵۰ ساعت آموزش ضمن خدمت دیده‌اند و تجربیات مهمی از آموزش کودکان به دست آورده‌اند، قطعا بیکار خواهند شد.

گفتنی است حدود ۱۳۰۰ مهدکودک در خراسان رضوی وجود دارد که ۹۰ درصد آن‌ها در ملک اجاره‌ای مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 17960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد