مراکز جامع درمان اعتیاد البرز آماده بهره برداری شد

مدیرکل بهزیستی استان در این خصوص گفت: نخستین مراکز جامع درمان اعتیاد کشور دراین استان آماده بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز دکتر "اسدالله حیدری" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مراکز با ظرفیت ۵۰ نفر برای خانم ها و ۱۰۰ نفر برای آقایان آماده ارائه خدمات به معتادان شده است بطوریکه دراین مراکز بجای اقدامات  پراکنده ، درمان های کوتاه و مقطعی تلاش می شود تا درمان های سرپایی، سم زدایی اولیه ، اقامت بیمار و در مرحله پایانی توانمندسازی و اشتغال در این مراکز تجمیع شود.

وی ادامه داد: استان البرز به دلیل ویژگی های خاص خود دراین زمینه مدنظر قرار گرفت. بنابراین این مراکز جامع الگوی درمان زنان و مردان دارای اعتیاد دراین استان راه اندازی می شود.

حیدری گفت: به ازای هر بیماری که تحت پوشش بهزیستی یا واجد شرایط حمایت بهزیستی باشد سالانه ۹ میلیون تومان یارانه به مراکز پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: همچنین اگر بیمار اعتیاد دراین مراکز به مرحله اشتغال برسد برای هر بیمار به شرط آنکه یک سال پاکی داشته باشد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال داده می شود و دراین زمینه به کارفرمایانی که بیمار معتاد را تحت حمایت قرار دهند نیز برای هر بیمار ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به کارفرما داده می شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز اظهار داشت: مراکز جامع درمان اعتیاد استان البرز در هفته بهزیستی راه اندازی می شود و بهزیستی با صرف اعتبارات دولتی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای تجهیز این مراکز همکاری لازم را داشته است.

لازم به ذکر است ۱۰۰ کمپ ترک اعتیاد ، ۲ مرکز سی تی ( مراکز اقامت کوتاه مدت معتادان)، مراکز کاهش آسیب و موسسات بسیاری با بهزیستی برای درمان اعتیاد در البرز همکاری دارند.

کد خبر 17946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد