بیش از ۲ هزار تماس با خط «صدای مشاور» در قزوین/ تعارضات بین والدین و فرزندان در صدر تماس ها

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: در دو ماه گذشته ۲ هزار و ۷۵۱ تماس با خط «صدای مشاور» برقرار شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین وارثی مدیر کل بهزیستی استان ، گفت: در دو ماه نخست امسال ۲ هزار و ۷۵۱ نفر با خط صدای مشاور تماس گرفتند که ۴۰۱ مورد از تماس‌ها مربوط به بیماری کرونا بوده است.

وارثی اضافه کرد: قبل از شیوع کرونا مشکلات زوجین در رتبه اول تماس‌ها بود که با شرایط بحرانی این بیماری، به رتبه دوم نزول پیدا کرده است.

او اضافه کرد: اختلافات بیشتر در زمینه نداشتن مهارت به ویژه حل مسئله و از طرفی عدم پذیرش سهم فرد در مشکلات گزارش شده است.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه اختلافات زناشویی بیش‌تر ناشی از مسائل ریشه‌ای و عمیق مثل اعتیاد، طلاق عاطفی و خیانت است، گفت: زوجین تعارضی از گذشته داشته اند و در شرایط فعلی استرس کمی افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث شده است تا اختلافات خانوادگی ناشی از تعارضات قبلی بیشتر تشدیدکننده باشد.

وارثی افزود: چیزی که کرونا در تشدید آن تاثیر داشته و باعث شده است که رتبه اول تماس‌ها را به خود اختصاص دهد تعارضات والد فرزندی است یعنی مسائل کوچک و بزرگی که والدین با کودکان و نوجوانان داشتند.

مدیر کل بهزیستی استان گفت: مشاوره تلفنی خط ۱۴۸۰، در دو نوبت کاری شیفت صبح و بعد ظهر در حیطه‌های مشکلات فردی، تحصیلی و تربیتی، تعارضات زناشویی مشاوره پیش از ازدواج، خانواده، کودک و نوجوان، اعتیاد و همچنین مشاوره تخصصی تلفنی در بحران کرونا منطبق بر استانداردهای مشاوره خدمات می‌دهد.

به گفته او، سالانه حدود ۱۵ هزار تماس با این سامانه تلفنی حاصل می‌شود.

وارثی گفت: ارزیابی، مصاحبه و تشخیص اولیه مشکل تماس گیرنده، ارائه راهکارهای اولیه تعیین زمان تماس‌های بعدی در صورت مرتبط بودن مشکل تماس گیرندگان با حوزه فعالیت تخصصی مشاوره و ارجاع به مشاوره حضوری دولتی و مراکز غیر دولتی مشاوره تخصصی و روانپزشک و مراکز مداخله در بحران از مراحل انجام کار در مشاوره تلفنی است.

کد خبر 17903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد