زنجان|همزمان با هفته بهزیستی ،ششمین مرکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی معلولین ذهنی افتتاح شد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از افتتاح ششمین مرکز شبانه روزی توانبخشی و مراقبتی معلولین ذهنی بالای 14 سال خبرداد و گفت :این مرکز شبانه روزی سینا با ظرفیت اسمی 50 و ظرفیت یارانه ای 30 نفر تاسیس گردیده است .



به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود : مرکز فوق با کسب مجوز از سازمان بهزیستی تاسیس شده و تحت نظارت سازمان به معلولان ذهنی خدمات توانبخشی و مراقبتی ارائه می نماید . 
وی در خصوص نحوه پذیرش معلولان ذهنی در این مرکز عنوان نمود : معلولان ذهنی شدید ، خیلی شدید ، و معلولانی که به تشخیص کمیته پذیرش ، شرایط پذیرش در مرکز روزانه را ندارند و یا موجب بروز بحران در خانواده شده اند به تفکیک جنسیتی پذیرش می گردند .
محمدی با اعلام فعالیت  14 مرکز روزانه و 10 مرکز شبانه روزی  در حوزه توانبخشی  که 6 مرکز جهت نگهداری شبانه روزی معلولین کم توان ذهنی تاسیس گردیده است تصریح نمود : حضور توانخواهان در مراکز توابخشی و مراقبتی شبانه روزی به منزله عدم امکان بهره مندی آنان از خدمات مراکز آموزشی و توانبخشی و یا اصولا از امکانات اجتماعی خارج از مرکز شبانه روزی نبوده و با رضایت قیم و سرپرست ، توانخواهان می توانند از خدمات اینگونه مراکز ( مدارس ، مراکز روزانه آموزشی یا حرفه آموزی کارگاه های حمایتی ، مدارس استثنایی و ..  ) نیز استفاده نمایند .
مدیر کل بهزیستی با اشاره به اینکه صدور پروانه فعالیت برای ایجاد مراکز توانبخشی با هدف گسترش و ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی ، توانبخشی ، مراقبتی به گروه هدف در جهت نیل به توانمند سازی آنان و کاهش تصدی گری دولت ، صورت می گیرد ، افزود : یارانه پرداختی صرفابرای افراد مجهول الهویه به ازای هر نفر8میلیون ریال  وافراد دارای بدسرپرست وخانواده های کم برخوردار7میلیون ریال درماه می باشد که از سوی سازمان در اختیار این مراکز قرار می گیرد.

کد خبر 1789

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد