جمع آوری ۲ و نیم میلیارد تومان زکات فطره و کفاره روزه در استان

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان از جمع آوری حدود 2 و نیم میلیارد تومان زکات فطره و کفاره روزه از ۲۰۰ پایگاه بهزیستی در سطح استان خبر داد و گفت: میزان زکات فطره و کفاره روزه جمع آوری شده تاکنون رشد حدود ۱۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی اصفهان، علی اصغر شاه‌زیدی، اظهار کرد: برای جمع آوری زکات فطره و کفاره روزه ۲۰۰ پایگاه در ۲۴ شهرستان استان شامل مراکز دولتی و موسسات خیریه ای دارای مجوز اداره کل بهزیستی استان دایر شد.

وی با اعلام اینکه تاکنون حدود ۲ و نیم میلیارد تومان زکات فطره و کفاره روزه جمع آوری شده که ۲۵۰ میلیون آن از مراکز و واحدهای دولتی و ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هم از موسسات خیریه بوده است، افزود: امسال به خاطر رعایت دستورالعمل های بهداشتی باتوجه به شیوع ویروس کرونا، روش های الکترونیک را برای جمع آوری کمک ها داشتیم، در عین حال که صندوق هایی نیز در سطح شهر به صورت نمادین تعبیه کردیم و برخی از مردم نیز کمک های خود را به صورت نقدی پرداخت کردند.

شاه‌زیدی با بیان اینکه میزان زکات فطره و کفاره روزه جمع آوری شده تاکنون رشد حدود ۱۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته داشته است، خاطرنشان کرد: هنوز آمار کلی از میزان کمک‌های جمع آوری شده نداریم، چون معمولا مردم تا چند روز بعد از عید فطر هم فطریه و کفاره روزه خود را پرداخت می کنند، به ویژه کفاره روزه که ممکن است تا ۳ یا ۴ روز بعد پرداخت شود.

وی درخصوص توزیع زکات فطره و کفاره روزه نیز گفت: مبالغی که موسسات خیریه جمع آوری می کنند به افراد نیازمند تحت پوشش خیریه مانند سالمندان، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، بیماران اعصاب و روان، معلولان عقب مانده ذهنی و ... پرداخت می شود، همچنین مبالغ جمع آوری شده از مراکز دولتی به محض نهایی شدن آمار، به حساب خانواره های نیازمند واریز می شود.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان با اشاره به موج همدلی که پس از شیوع ویروس کرونا برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه به راه افتاد، گفت: این موج همدلی به ویژه در ماه رمضان پررنگ تر شد و بخشی از آن برای حمایت از خانواده های تحت پوشش بهزیستی بود، به ویژه مراکز شبانه روزی نگهداری سالمندان و بیماران اعصاب و روان که در حمایت کامل بهداشتی و درمانی قرار گرفتند.

شاه‌زیدی میزان مشارکت مردم در این ایام را همچون همیشه بسیار خوب دانست و افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا امسال طبخ و توزیع غذای گرم و افطاری نداشتیم، اما اقلام بهداشتی و اقلام غذایی به صورت بسته های معیشتی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بین خانواده های نیازمند توزیع کردیم و کمک های نقدی هم داشتیم، اما در مجموع میزان کمک های غیرنقدی بیشتر بود.

کد خبر 17884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد