در رسانه|«مؤسسه خیریه ترنم محبت» مملو از محبت های بی پایان

«مؤسسه خیریه ترنم محبت» به همت احمد صلواتیان، مملو از محبت های بی پایان و میزبان فرشتگان بی سرپرست است.

این روزها، موج منفی و خبرهای دلسرد کننده آن قدر زیاد است که گویی یادمان رفته که هنوز هم هستند، بزرگمردان و شیرزنانی که پا پیش گذاشته اند و دستان فرشتگانی که بی سرپرست یا بدسرپرست هستند را با گرمی می فشارند؛ در این راستا برآن شدیم تا گفت و گویی با احمد صلواتیان، یکی از خیّرین همدانی است که چند سالی است که «مؤسسه خیریه ترنم محبت» را راه اندازی کرده است، ترتیب دهیم که در ادامه آن را می خوانید:

احمد صلواتیان در گفت و گو با خبرنگار قلم از موسسه خود صحبت کرد و گفت: از سال ۱۳۸۹ «مؤسسه خیریه ترنم محبت» را با کمک هیات مدیره راه‌اندازی کرده ام؛ در این دو مرکز حدود ۲۲۰ نفر از سنین سه سال تا بالای ۱۸ سال، زیر پوشش هستند که ۴۰ نفر به صورت شبانه روزی در گروه‌های سنی ۳ تا ۶ ، ۶ تا ۱۲ ، ۱۲ تا ۱۸ و بالای ۱۸ سال قرار دارند.

وی با بیان این که ۱۶۸ نفر در قسمت مددکاری کمک های موردی و کالایی حمایت می شوند و ۱۲ نفر نیز والدین برگشته از دام اعتیاد هستند، گفت: همه این عزیزان و فرزندانمان در شبانه روزی های موسسه در خانه ها و اتاق های جداگانه زندگی شبیه یک خانواده را تجربه می کنند زیرا که دفتری از بهزیستی که زیر نظارت تخصصی آن هستیم دفتر امور شبه خانواده نام دارد و تربیت، تحصیل و پروراندن فرزندان باید نهایت شباهت را به زندگی عادی داشته باشد.

صلواتیان با بیان این موضوع ادامه داد: سعی می شود به خانواده های تحت پوشش دفتر مددکاری موسسه نیز از بهترین اجناس موجود در بازار از قبیل بهترین برنج معطر و کالاهایی که درجه یک است اهدا شود زیرا در دین ما توصیه شده از آنچه خود می خورید به نیازمندان کمک کنید و ما به کمک خیرین همدان از بهترین ها برایشان بسته بندی و توزیع می کنیم.
وی در ادامه صحبت های خود، با اشاره به این که ۱۰ سال پیش با کمک دوستان، هیات مدیره و خیرین بازار و شهر همدان کار خود را در این عرصه آغاز کرده است، تصریح کرد: جرقه اصلی، سال ۱۳۸۸ در ذهنم خورد. اما پیش‌تر نیز با بهزیستی و ارگان های حمایتی استان ارتباط داشتم. در سال ۸۰ در سراسر کشور مراکز شبانه‌روزی بهزیستی، به بخش خصوصی واگذار شد و در سال ۸۸ در همدان مؤسسه خیریه ترنم محبت، آغاز به‌کار کرد.

با هر دستی که بدهی، با همان دست می‌گیری
این خیّر همدانی در ادامه مطرح کرد: طبق نیت نیکوکاران عضو موسسه خیریه ترنم محبت، کمک کردن به دیگران، جزء وظایف انسانی ما است و به اعتقادات ما بر می‌گردد چرا که با هر دستی که بدهی، با همان دست می‌گیری و به‌ راستی که پاداش یاری رساندن به دیگران، قابل شمارش نیست.
صلواتیان با بیان اینکه خداوند می‌خواهد، ما را امتحان کند و ببیند در قبال بچه‌ای که هیچ‌ کس و کاری را ندارد، ما چه واکنشی داریم، مطرح کرد: ما انسانیم، اشرف مخلوقات؛ از ما انتظار می‌رود که نسبت‌به دیگران بی‌تفاوت نباشیم. برای پیشرفت بچه‌هایی که سرپناه و کسی را ندارند، گامی برداریم.
وی در تشریح بهترین خاطره خود در این دوران، گفت: تمامی این روزها، برایم همراه با خاطرات است. اما بهترین این خاطرات به بزرگ شدن دخترهای یتیم در مرکزمان مربوط است. ۲۴ نفر از آن‌ها بزرگ شدند و برایشان جهیزیه گرفتیم، سالن گرفتیم و در مراسم ازدواجشان بودیم و حال نیز از آن ها، ۱۶ نوه داریم که تک‌تک آن‌ها می‌تواند، برایمان داستانی بسیار زیبا باشد.
صلواتیان ادامه داد: ما، نیکوکاران مرکز، مددکاران و مسئولین و کارشناسان بهزیستی استان و شهرستان همدان همانند سالیان دور در مراسم عروسی و برنامه های متفرقه زندگی فرزندان به عنوان پدر، برادر و مادر و خواهرشان حاضر می شویم و سعی می کنیم در حد ضرورت، عرف جامعه و به نحوی که به استقلال و عزت نفس آن ها لطمه ای وارد نشود، کمبودی در زندگیشان نباشد و با کمک خودشان زندگی سالم تر داشته و خودکفایی را برایشان آغاز کنیم.

این خیّر همدانی در ادامه صحبت های خود، با بیان این موضوع که طبق توصیه ائمه اطهار، نیکوکاران همدانی از بهترین هدایا و اجناسشان برای ایتام و فرزندان بهزیستی و البته نیازمندان عضو موسسه هدیه و هزینه می کنند، افزود: با یاری خداوند تبارک و تعالی از بهترین برنج معطر که در اختیار اقشار مرفه است گرفته تا بهترین ساختمانهای میلیاردی که توسط نیکوکاران به موسسه وقف شده را در این راه نیک به کار گرفته ایم.

وی در این راستا خاطرنشان کرد: به دلیل مراجعه نیازمندان آبرومند که در این روزهای حساس کشور به ما مراجعه می کنند، منتظر حضور و تماس و همراهی شهروندان مستطیع در دفتر جلب کمک های مردمی موسسه واقع در میدان پروانه ها، خیابان خاکی، همدان نزدیک مسجد شالبافان پلاک ۱۰۳ هستیم؛ شماره کارت ۱۶ رقمی به نام موسسه خیریه ترنم محبت همدان ۵۰۲۹۰۸۱۰۰۸۹۷۳۶۹۱ نزد بانک توسعه تعاون نیز آماده دریافت کمک های نقدی مردم نیکوکار است.

کد خبر 17879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد