بهزیستی از بازگشایی مهدهای کودک استقبال می‌کند/ درخواست مادران شاغل برای گشایش مهدهای کودک

سعید بابایی مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره زمان بازگشایی مهدهای کودک گفت: سازمان بهزیستی از بازگشایی مهدهای کودک بر اساس پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت کمتر استقبال می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از خبرگزاری برنا، سعید بابایی، مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، درباره پروتکل بازگشایی مهدهای کودک گفت: درخواست اعلام نظر بازگشایی مهدها در اردیبهشت توسط سازمان بهزیستی برای وزیر بهداشت و رئیس ستاد ملی کرونا ارسال شده است.

وی افزود: پروتکل‌های پیشنهادی داشتیم که برای بازگشایی مهدها به صورت مرحله‌ای ارائه کردیم اما گویا مورد بررسی قرار نگرفته یا مخالفت شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: البته مصوبه نهایی باید توسط ستاد ملی کرونا ابلاغ شود و ممکن است تغییراتی داشته باشد.

بابایی با اشاره به زمان بازگشایی مهدهای کودک گفت: از ستاد ملی کرونا باید آن را جویا شد. سازمان بهزیستی از بازگشایی همراه با پروتکل های بهداشتی و با ظرفیت کمتر استقبال می کند.

او تاکید کرد: بسیاری از مادران شاغل با ما تماس می‌گیرند و درخواست بازگشایی مهدهای کودک را دارند، اما  پاسخی از ستاد ملی کرونا تا این لحظه دریافت نکرده‌ایم.

بابایی افزود: سازمان بهزیستی درخواست بازگشایی مهدها با پروتکل‌های بهداشتی به ستاد کرونا ارائه و از ماه گذشته پیگیری‌های مکتوب و تلفنی زیادی را انجام داده است.

مدیر کل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه نگرانی بابت حفظ سلامت جامعه ارزشمند است، تاکید کرد: با توجه به بازگشایی مشاغل، بازارها، رستوران‌ها، پارک‌ها و مشاغل مختلف... نیاز مادران شاغل برای نگهداری از فرزندان‌شان باید در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور در نظر گرفته شود.

بابایی با بیان اینکه حال این سوال مطرح است که پاسخگوی سلامت فرزندان مادران شاغل بعد از بازگشایی تمامی مشاغل چه کسی خواهد بود؟ گفت: درصورت تعطیلی مهدهای کودک آیا همگان توان استخدام پرستار خانگی دارند؟ یا همه مادران شاغل باید مرخصی بگیرند و در منزل بمانند؟

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره پیشنهاد سازمان بهزیستی درباره بازگشایی مهدهای کودک تاکید کرد: پیرو سیاست‌های گام به گام بازگشایی فعالیت‌های اجتماعی، مهدهای کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی با ملاحظات ذیل فعالیت خود را آغاز کنند.

* فعالیت مهدهای کودک مناطق سفید در کل رده‌های سنی، از هفته آخر اردیبهشت سال جاری به بعد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا و با شرایط ذیل:

* ضدعفونی کامل مهدکودک شامل تجهیزات، اسباب‌بازی‌ها، محیط و کلیه مکان‌ها چون دستشویی و... قبل از بازگشایی و در پایان هر روز

* تب‌ سنجی روزانه از مربیان و کودکان و...

* عدم استفاده از فضاهای بازی مشترک مانند تاب، سرسره، حوض توپ و...

* تعطیلی برنامه‌ها و فعالیت‌هایی که نیاز به تحرک بالا دارد

* حضور تمام  کارکنان مهدکودک با وسایل و تجهیزات بهداشتی نظیر دستکش و ماسک و رعایت پروتکل‌های مربوطه

* تهیه و در اختیار قراردادن مواد ضدعفونی کننده به پرسنل

* نظارت ویژه مربیان بر شستشوی صحیح دست کودکان و موارد نظافتی

*  به همراه داشتن ماسک و وسایل نظافت انفرادی توسط کودکان در کیفی مخصوص

* خارج کردن کفش‌ها از محیط داخلی

* تغییر چیدمان کلاس‌ها و پخش کودکان در فضاهای مختلف مهد با حضور مربی و تاکید بر انجام فعالیت‌های انفرادی یا با حفظ فاصله مطمئن

* عدم حضور اولیاء در محیط مهدکودک

*  آموزش اولیاء برای اجرای پروتکل بهداشتی و اعلام ساعت تحویل و ترخیص که موجب تجمع اولیا و معطلی نگردد

* فعالیت مهدهای کودک مناطق نارنجی و قرمز از هفته آخر اردیبهشت ‌ماه سال جاری به بعد:

* کل کودکان در رده سنی تا ۲ سال  با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا

* کودکان ۳تا ۶ سال با نصف ظرفیت ابلاغی با رعایت پروتکل های بهداشتی با اولویت مادران شاغل

کد خبر 17877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =