پنج پایگاه در حاشیه شهرهای قزوین خدمات اجتماعی ارایه می‌کنند

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: پنج پایگاه با مدیریت و نظارت این سازمان در سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ شهرهای استان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، خدمات متنوعی را به جامعه هدف ارایه می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: این پایگاه‌ها در قزوین، الوند، اقبالیه، مهرگان و تاکستان مستقر شده و به جامعه هدف خود در قالب‌های مختلف خدمات‌رسانی می‌کنند.

وارثی افزود: افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی شامل زنان و دختران، زوج‌های متقاضی طلاق،  افراد فاقد مهارت‌های زندگی، کودکان خیابانی، کودکان آزار دیده، کودکان بد سرپرست، کودکان بی سرپرست، کودکان بازمانده از تحصیل، فرزندان طلاق، کودکان دارای والدین معتاد و کودکان زیر ۶ سال از عمده افراد جامعه هدف این پایگاه‌ها هستند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی از تاسیس پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای، توانمندسازی ساکنان این سکونتگاه‌ها و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق است.

وارثی خاطرنشان کرد: طرح گسترش خدمات اجتماعی در مناطق محروم از برنامه‌های حایز اهمیت و دارای اولویت در سال جاری بوده که قرار است با همکاری دستگاه‌ها مربوط تدوین و اجرایی شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: آگاه‌سازی گروه‌های هدف برای شناخت نیازها و مشکلات اجتماعی در کنار برخورداری آنها از منابع موجود در دستور کار سازمان قرار دارد و برنامه‌ها و طرح‌های مناسب در این زمینه در دست اجرا است.

استان قزوین دارای بیش از ۱۴ منطقه حاشیه‌ای است

کد خبر 17876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد