نقشه گوگل به کمک افراد معلول می‌آید/نمایش مسیرهای ویژه معلولان روی نقشه + فیلم

سرویس نقشه گوگل با ویژگی جدید خود به افراد دارای مشکل حرکتی برای یافتن مکان‌های وجود صندلی‌های چرخدار کمک می‌کند.

گوگل در حال معرفی ویژگی جدیدی در سرویس نقشه خود است که به وسیله آن کاربران دارای نقص حرکتی می‌توانند قبل از بیرون آمدن از خانه مقصد خود را روی نقشه گوگل شناسایی کرده و امکانات آن محل از قبیل وجود صندلی‌های چرخدار و مسیرهای ویژه عبور ویلچر را بررسی کنند.

وقتی کاربران سرویس نقشه گوگل این ویژگی را فعال کنند نمادی از صندلی چرخدار روی نقشه به آن‌ها نشان داده می‌شود که بیانگر خدمات ویژه افراد معلول است. در نقشه جدید گوگل علاوه بر محل‌های وجود ویلچر و مسیرهای مناسب برای عبور معلولان امکانات رفاهی هر مجموعه تجاری و اداری و به طور کلی هر مکان عمومی مانند پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی ویژه معلولان نیز نمایش داده می‌شود.

آخرین نسخه سرویس نقشه گوگل با ویژگی مخصوص معلولان هم اکنون در دسترسی کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قرار دارد. البته گوگل اعلام کرده برخی از بخش‌های نسخه جدید Google Map فعلا به صورت آزمایشی فعال شده و احتمالا به زودی با امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. کاربران اندروید و iOS پس از دریافت نسخه جدید گوگل مپ می‌توانند به قسمت تنظیمات این برنامه رفته و امکانات و یا محدودیت‌های دسترسی و نمایش ویژگی‌های جدید را تنظیم کنند.

گوگل بیش از این نیز خدماتی را به افرادی که با ویلچر توانایی حرکت دارند را معرفی کرده بود. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ سرویس نقشه گوگل امکان عبور و تردد ویلچر در اماکن گردشگری پرطرفدار را مشخص کرده بود. در گوگل مپ جدید علاوه بر معلولان به مادران و پدرانی که قصد عبور کالسکه فرزند خود را از محل‌های مختلف دارند نیز توجه شده و مسیرهای مناسب روی نقشه مشخص گردیده است.

برای مشاهده کلیپ اینجا کلیک کنید

کد خبر 17844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد