شاهرود  | برگزاری اولین جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان در سال ۹۹

مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گفت : کاهش مسائل و مشکلات حوزه اعتیاد،نیازمند کار همه جانبه و تیمی است و می بایست از ظرفیت تمام دستگاه ها در بحث پیشگیری و درمان اعتباد استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل بهزیستی استان سمنان اولین جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر شهرستان شاهرود برگزار شد .

این جلسه به ریاست فرماندار و با حضور مسعود جهانسیر رئیس اداره بهزیستی شهرستان ، روسا و کارشناسان اداره کار، شهرداری ، نیروی انتظامی ، شهرداری و ....در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فخری معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود با اشاره به پدیده شوم مواد مخدر و مشکلاتی که برای جامعه به همراه دارد بیان داشت: با نگاه اعتقادی و جهادی می توانیم بر آسیب های اجتماعی مانند مواد مخدر فائق آئیم و نقش خانواده ها در این میان بسیار مهم و حیاتی است.

در ادامه جلسه مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رییس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود اهم اقدامات صورت گرفته در خصوص پیشگیری از بیماری کوئید ۱۹ در مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد را تشریح کرده و ابراز داشتند : با شیوع ویروس کرونا در کشور از ابتدای اسفند ماه سال گذشته ، بهزیستی شهرستان ضمن ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی دستور به عدم پذیرش بیمار جدید در مراکز ماده ۱۵ و همچنین تبصره ۲ ماده ۱۶ تحت نظارت را بمنظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا داده است .

وی افزود:در طی این مدت مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار به ۷ مرکز اقامتی میان مدت و ۱ مرکز کاهش آسیب جهت تهیه اقلام بهداشتی و ضد عفونی تخصیص که این مبالغ به حساب مدیران مراکز واریز شده است

ایشان به اشاره به اینکه کاهش مسائل و مشکلات حوزه اعتیاد،نیازمند کار همه جانبه و تیمی است،گفت:می بایست از ظرفیت تمام دستگاه ها در بحث پیشگیری و درمان اعتباد استفاده کرد.

جهانسیر با بیان اینکه روند پذیرش بیمار توسط مراکز در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ تغییر چندانی نداشته است،افزود: در سال ۹۸ تعداد بیمار پذیرش شده در ۷ مراکز بهبودی اقامتی ۱۰۲۶ نفر،در ۲ مرکز سرپائی درمان اعتیاد ۲۵۹ نفر،تعداد بیماران متجاهر ۹۰ نفر و تعداد خدمت گیرندگان در مرکز کاهش آسیب ۱۶۲ نفر بوده است‌.

کد خبر 17777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد