۱۶۰ مرکز مثبت زندگی در آذربایجان‌شرقی راه‌اندازی می‌شود

تبریز- ایرنا- مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای تحقق شاخص‌های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی ۱۶۰ مرکز مثبت زندگی در این استان راه‌اندازی می‌شود.

فرگل صحاف در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی ، گسترش و فراگیری خدمات سازمان و توزیع عادلانه خدمات از اهداف راه اندازی این مراکز است.

 وی ادامه داد: ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات سازمان، ارائه مجموعه خدمات سازمان در یک مرکز، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات، گسترش رویکرد ارائه خدمات به صورت فعال، مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری و رضایتمندی مردم از خدمات سازمان از دیگر اهداف تاسیس این مراکز می باشد.

 صحاف گفت: افزایش ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی‌گری دولت، ارتقاء کیفی و کمی خدمات سازمان، فراهم شدن امکانات ارائه خدمات به صورت الکترونیک، بهبود اصلاح و حذف فرایندهای موازی، کاهش بهای تمام شده ارائه خدمات، تسهیل اخذ بازخورد از ارائه خدمات، تسریع گسترش برنامه های استاندارد ارائه خدمات از طریق شبکه مراکز از جمله اهداف تاسیس مراکز مثبت زندگی می باشد.

وی اظهار کرد: از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه امسال ثبت نام در سطح استان آغاز شده و تاکنون ۳۰۰ نفر در این مراکز ثبت نام کردند و اولویت با کسانی است که دارای مدرک دانشگاهی در حوزه روانشناسی، مددکاری علوم تربیتی و علوم اجتماعی هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی وی با بیان اینکه ۲۲ خدمت در همه حیطه‌های اجتماعی ،توانبخشی و پیشگیری در مراکز مثبت زندگی استان ارائه خواهد شد، یادآور کرد: خدماتی همچون ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه، پیگیری امور مددکاری خانوار ، نیازسنجی و داشته سنجی محلی، شناسایی داوطلبین خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی ، شناسایی بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله ارایه می شود.

 وی گفت: در مراکز مثبت زندگی خدماتی همچون آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش های مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری بینایی ، شنوایی، اختلالات ژنتیکی و اوتیسم انجام خواهد شد.

 صحاف ادامه داد: در این مراکز همچنین استعلام صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیردولتی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز محله محور بوده و سعی بر این خواهد بود که جامعه تحت پوشش سازمان در نزدیکترین فاصله از محل سکونت خود خدمات درخواستی را دریافت کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به تازگی اعلام کرد مراکز خدماتی بهزیستی تحت عنوان مراکز «مثبت زندگی» در ۲ هزار و ۳۰۰ نقطه از کشور تا اواخر تیر ماه راه‌نداز خواهد شد و در این مراکز ۲۲ خدمت در سطح اولیه در حوزه‌های اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری به مددجویان ارایه می‌شود.

کد خبر 17771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد