سیستان و بلوچستان ا ۲۲ نوزاد در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) زاهدان نگهداری می شوند

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۲۲ نوزاد بی سرپرست و بد سرپرست در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع) زاهدان نگهداری می شوند.

به گزارش روابط عمومی /

محمدرضا سراوانی روز دوشنبه  اظهار داشت: شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) زاهدان تنها شیرخوارگاه در سیستان و بلوچستان است که ظرفیت نگهداری ۳۰ نوزاد را دارد.

وی گفت: در این شیرخوارگاه نوزادان تازه متولد شده تا ۶ سال تحت مراقبت قرار می‌گیرند که بسیاری از آنان سرراهی هستند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: ۱۶ نفر نیرو مسئولیت نگهداری نوزادان را در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) زاهدان بر عهده دارند.

وی به استقبال مردم برای سرپرستی این نوزادان اشاره کرد و گفت: استقبال از سوی مردم بویژه خانواده‌هایی که صاحب فرزند نمی‌شوند بسیار زیاد است اما متقاضیان باید از نظر اقتصادی، تمکن مالی، تحصیلی و اینکه حتماً زیر پوشش بیمه باشند، تا مورد تأیید قرار گیرند.

سراوانی ادامه داد: پس از تأیید صلاحیت گزارشات محلی تهیه و آزمایشات سو پیشینه و نامه دادگاه از آنان گرفته می‌شود و در نهایت بعد از مشاوره روانشناسی نوزاد تحویل والدین جدید می‌شود.

وی افزود: نوزاد تحویل داده شده ۶ ماه به صورت آزمایشی نزد والدین جدید می‌ماند تا وضعیت موجود بررسی شود و در صورت تأیید، شناسنامه به واسم والدین برای نوزاد صادر می‌شود.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خانواده جدید موظف به تعهد محضری برای واگذاری یک سوم اموال و دارایی خود و بازکردن حساب پس انداز غیرقابل برداشت و بیمه عمر به نام نوزاد هستند.

کد خبر 1777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد