مدیرکل بهزیستی مازندران مزایای تاسیس مراکز بهزیستی با نام مثبت زندگی را تشریح کرد

دکتر گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران در توضیح مزایای تاسیس مراکز مثبت زندگی گفت : بر اساس بند چهار ماده ۲۶ قانون در راستای تحقق شاخص‌های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، دستورالعمل تاسیس مراکز خدمات بهزیستی به نام "مثبت زندگی" از اواخر سال گذشته به استان‌ها ابلاغ شده است.

دکتر گوهردهی مدیر کل بهزیستی  مازندران در توضیح مزایای تاسیس مراکز مثبت زندگی گفت : بر اساس بند چهار ماده ۲۶ قانون در راستای تحقق شاخص‌های سلامت اجتماعی و رعایت حقوق شهروندی، دستورالعمل تاسیس مراکز خدمات بهزیستی به نام "مثبت زندگی" از اواخر سال گذشته به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: این مراکز با هدف افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‌های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز، ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات، تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات، ارتقاء کمی و کیفی خدمات بهزیستی و ... تاسیس خواهند شد.

وی در خصوص مزایای تاسیس این مراکز، گفت: مراکز مثبت زندگی به صورت محلاتی در سطح استان دایر خواهند بود و ۲۲ خدمت سطح یک  از جمله ثبت درخواست فرزندخواندگی، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری‌ها، جلب مشارکت‌های مردمی و ... را بدون صدور پروانه فعالیت جداگانه از بهزیستی ارائه خواهند داد.

وی  متذکر شد: با توجه به محله محور بودن این مراکز، سعی خواهد شد تا جامعه تحت پوشش سازمان در نزدیکترین فاصله از محل سکونت خود خدمات درخواستی را دریافت کنند.

وی در خصوص فرایند تاسیس این مراکز، تشریح کرد: از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه، فراخوان ثبت نام الکترونیکی مراکز توسط بهزیستی کشور و به شکل متمرکز برای مدت ۱۵ روز منتشر شده است، که تاکنون  ۲۶۸ متقاضی از استان در چهار بخش روانشناختی، مددکاری، علوم تربیتی و علوم اجتماعی اقدام به ثبت‌نام کردند. لازم به ذکر است  تمام مراحل فعالیت این مراکز از ثبت نام متقاضیان در تاسیس تا روند خدمت رسانی به جامعه هدف و همه اقشار جامعه به صورت الکترونیکی می باشد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: پس از اتمام فرایند ثبت‌نام و بررسی مدارک و صلاحیت‌ها، مجوز موافقت اصولی به مدت سه ماه صادر خواهد شد، اگر متقاضی طی این مدت اقدام به تاسیس مرکز نکند، مجوز او باطل شده و به متقاضی دیگری فرصت داده می‌شود.

وی با بیان این‌که از نظر استقبال افراد در استان برای تاسیس این مراکز، رتبه هشتم  کشور را داریم، اظهار کرد: خدمات این مراکز برای مددجویان به صورت رایگان بوده و از افراد عادی فقط هزینه‌های پیشخوانی و ثبت‌نام دریافت می‌شود.

دکتر گوهردهی افزود: در مرحله اول، ۱۰۵ مرکز مثبت زندگی در استان تاسیس خواهد شد و سپس به مراتب این مراکز افزایش خواهند یافت؛ حداقل مساحت بنای مرکز باید ۷۰ متر مربع باشد.

شایان ذکر است ثبت نام سامانه مراکز خدمات بهزیستی  مثبت زندگی به نشانی         http://centers.behzisti.ir      فعال و آماده ثبت درخواست متقاضیان است لذا افراد متقاضی از ۲۲ اردیبهشت ماه به مدت ۱۵ روز فرصت دارند تا با مراجعه به این سامانه درخواست خود را به صورت الکترونیکی ثبت کنند

کد خبر 17759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد