۲۰ درصد کودکان ساکن در مراکز شبه خانواده بهزیستی البرز شرایط واگذاری دارند

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بهزیستی برای کودکان ساکن در مراکز شبه خانواده فراهم کردن زندگی بهتر است، اظهار داشت: برخی از کودکان ساکن در بهزیستی افراد بد سر پرست هستند که قابلیت واگذاری به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی را ندارند.

به گزارش وابط عمومی اداره کل بهزیستی اسان البرز و به نقل از خبرگزاری تسنیم: دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز، گفت: بالغ بر ۱۰۰۰ زوج  متقاضی فرزند خواندگی در استان البرز هستند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بهزیستی برای کودکان ساکن در مراکز شبه خانواده فراهم کردن زندگی بهتر است، اظهار داشت: برخی از  کودکان ساکن در بهزیستی افراد بد سر پرست هستند که قابلیت واگذاری به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی را ندارند.

وی با بیان اینکه واگذاری کودکان به خانواده‌ها نیازمند حکم قضایی است، افزود: اکنون ۲۰ درصد از کودکان ساکن در مراکز شبه خانواده استان شرایط واگذاری را دارند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: در حال حاضر هزار زوج در استان البرز متقاضی دریافت فرزند خوانده هستند، همچنین با توجه به سیاست‌های جدید بهزیستی مبنی بر اینکه دختران مجرد نیز با شرایط تعیین شده می‌توانند مادر خوانده شوند،  در حال حاضر ۵۳ خانم مجرد بالای ۳۰ سال نیز در صف دریافت فرزند خوانده هستند.

حیدری  در خصوص خرید و فروش کودک، تصریح کرد: طبق قانون حمایت از کودکان ونوجوانان سال ۸۱ هرگونه خرید و فروش کودک جرم بوده و چنانچه بهزیستی در خصوص وجود باند خرید و فروش کودک در شهر و یا استان  مطلع شود به مقام قضایی اطلاع رسانی می‌کند.

وی در خصوص فعالیت‌هایی که در شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های کودک و نوجوان بهزیستی استان البرز  انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: نگهداری فرزندان، تلاش در جهت بازتوانی خانواده‌های فرزندان از نظرمادی، معنوی، اخلاقی، رسیدگی به امورتحصیلی فرزندان، برنامه ریزی جهت غنی سازی اوقات فراغت فرزندان، فراهم کردن شرایط حرفه آموزی فرزندان جهت اشتغال در سالهای آتی، پرداخت هزینه ترخیص به فرزندانی که به زندگی مستقل منتقل می‌گردند از جمله کارهای انجام شده می‌باشد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز، گفت: دیگر فعالیت‌ها نیز شامل برطرف کردن نیازهای بهداشتی و تغذیه ای و تربیتی فرزندان، فراهم کردن شرایط ملاقات با خانواده، برنامه ریزی فرهنگی و عقیدتی جهت فرزندان و  پیگیری نیازهای درمانی فرزندان  است.

کد خبر 17735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد